De Opticien nr.5 2017

D e O p t i c i e n n r 5 2 0 1 7 83 D e d a m e s v a n d e b i n n e n d i e n s t ACHTER ONS BUREAU EN TUSSEN TWEE BEURSPERIODES. DE NATIONALE INKOOPBEURZEN ENERZIJDS EN DE INTERNATIONALE BEURZEN ANDERZIJDS. NIET ALLEEN IN TIJD ZITTEN WE DAAR TUSSENIN, MAAR EIGENLIJK OOK FYSIEK. DE DOOR U BESTELDE MONTUREN DRUPPELEN NAMELIJK BINNEN VAN ONZE FABRIKANTEN. NOU JA, DRUPPELEN… HET IS EIGENLIJK NOGAL EEN HOOSBUI! HET IS HELAAS NOOIT TE VOORSPELLEN WANNEER WELKE FABRIKANT PRECIES GAAT LEVEREN. DUS HET IS OOK NIET ÉÉN GROTE HOOSBUI MAAR EEN PERIODE MET HEVIGE BUIEN OVER DE HELE WEEK VERDEELD. In een brillen-hemel levert elke fabrikant alles meteen uit en ook nog eens alle fabrikanten tegelijk. U krijgt dan één grote doos met alles wat u bestelde tijdens de beursdagen. Maar ja, wij hebben ons aan te passen aan ons aards bestaan. U krijgt dus in diverse leveringen diverse delen van leveringen van diverse fabrikanten. Nou en daar houden we ons nu mee bezig. Pakje na pakje, pakbon na pakbon, postzak na postzak. Tegen de tijd dat u dit leest, hebben we er hulp bij. Iemand die ons komt assisteren in deze barre tijden. Nu doen we het allemaal zelf nog en alle zeilen worden bijgezet om u zo snel mogelijk in staat te stellen om al die nieuwe brillen aan uw klanten te kunnen laten zien. Achter ons bureau Nu zijn die mensen die onze website hebben gemaakt heel aardig hoor. Ze snappen al onze vragen, maar wij niet altijd hun antwoorden. Soms lijkt het alsof ze voor elke oplossing die wij aandragen een nieuw probleem weten te bedenken. Maar we hebben de garantie dat het allemaal goed komt. En het is nu al heel indrukwek- kend. Over garantie gesproken; wij hebben regelmatig enorme bewondering voor u. Bewondering over hoe u omgaat met klanten die overduidelijk op hun bril zijn gaan zitten (terwijl daar volgens ons hele andere brillen voor zijn...). Maar hun verhaal is doorgaans dat het gewoon op het nachtkastje is gebeurd. Ongetwijfeld moet u in dat soort gevallen inwendig net zo veel pret hebben als wij wanneer u om uw klant tegemoet te komen zo’n “bezeten” bril die op vier plaatsen is gebroken, naar ons doorstuurt met het verhaal van het nachtkastje. Tja. Samen met u kunnen we daar regelmatig toch wel hartelijk om lachen, nietwaar. Ilse en Alana En dan de internationale beurzen. Silmo is wellicht de belangrijkste. Onze vertegenwoordigers zijn daar allemaal aanwezig. Met spanning kijken we uit waar ze nu weer mee gaan terugkomen. Wij schrijven dit vóór het grote gebeuren, maar in dit nummer vindt u ongetwijfeld al diverse impressies van het daar getoonde. Ook wij gaan u natuurlijk op de hoogte houden van wat er daar allemaal is gebeurd. De bedoeling is dat er een film wordt gemaakt die u op onze website kunt bekijken. Nu we het toch over de website hebben, wij hebben een nieuwe. Tegelijkertijd met ons nieuwe computersysteem werd er ook een nieuwe website ontwikkeld. In ons vorige verslagje berichtten we u al over de perikelen daarvan en daar komt nu dus ook die nieuwe site bij. De meeste reacties daarop zijn positief maar er zijn natuurlijk ook wel wat vragen van diverse opticiens. Vragen die aan ons worden gesteld. Logisch natuurlijk, want waar moet u anders terecht met uw vragen en opmerkingen. Alleen, die nieuwe website is… nieuw. Wij zijn er inmiddels aardig in thuis, maar het blijft nieuw nietwaar. Soms moeten we dan de vraag doorspelen aan de technici. En heeft u wel eens geprobeerd te communiceren met mensen van de ICT? ICT, dat staat toch immers voor Informatie en Communicatie Technologie? Nou die “T” snappen we want het zijn beslist techneuten. Maar die “I” en die “C” daar twijfelen we soms een beetje aan… Dat kun je bijvoorbeeld ook constateren aan een berichtje dat u van zo’n ICT persoon krijgt als u een mailtje stuurt en dat blijkt niet te zijn aangekomen. Als illustratie laten we u een klein stukje van zo’n melding zien. Het is echt maar een klein stukje, want het hele verhaal was zes keer zo lang. U herkent het vast wel. En als u zoiets ontvangt, denkt u dan ook wel eens: “Informatie, Communicatie, ammehoela?“. En dat ammehoela is dan weer helemaal duidelijk voor iedereen…

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4