Opticien nr 5 online

D e O p t i c i e n n r 5 2 0 1 8 17 “We zijn erg verheugd dat we op 1 september jongsleden gestart zijn met de merken Maje en Ducati”, vertelt Sander enthousiast. “Deze merken komen uit de stal van Mondottica en Menrad the Vision zal, naast een aantal andere Europese landen, ook in Nederland verantwoordelijk zijn voor deze twee merken” “Maje is een Parijs boutique label waarmee we de vrouw kunnen bedienen”, vertelt Sander van de Meeberg verder. “Een segment dat naast merken als Joop!, Davidoff en Jaguar nog niet goed vertegenwoordigd was binnen Menrad. Met Maje kunnen we dit wel en is ons portfolio nog all-rounder geworden dan het al was.” “Daarnaast is Maje erg sterk in haar eyewear collectie. Het kledingmerk ziet de eyewear als een essentieel en belangrijk onderdeel van de collectie. Oprichtster en eigenaresse Judith Milgrom is nauw betrokken bij het ontwerpproces en bewaakt de huisstijl als geen ander. Deze toewijding werd afgelopen Silmo dan ook beloond met een nominatie voor een Silmo d’Or. De zonnebril van Maje werd geroemd om de exclusieve gespiegelde lenzen in maar liefst drie geometrische vormen in één glas. Bovendien is het model helemaal ontworpen in de tijdsgeest van Maje. Parijse chique, sophisticated en vrouwelijk.” Naast Maje is Sander van de Meeberg eveneens erg enthousiast over Ducati. Hij vertelt hierover: “Ducati is een merk dat over de hele wereld zoveel fans heeft en een ontzettend grote naamsbekendheid geniet dat we erg blij zijn met de toevoeging van het merk. Niet alleen zie je in de eyewear elementen van de motorsport terug en ligt de nadruk op techniek, het merk is bovendien zo populair dat er veel promotiemateriaal beschikbaar is om het merk op mooie wijze te presenteren in de winkels van de zelfstandige opticien. We kijken daarom erg uit naar deze samenwerking!” “De collectie van Ducati is bovendien uitermate geschikt voor het dragen onder een helm. De mooie constructie van zowel de optische als zonnebrillencollectie zorgt ervoor dat dit moeiteloos gaat. Bij Ducati zal je in de zonnebrillen bovendien geen gepolariseerde lenzen aantreffen, omdat dit niet geschikt is voor het dragen onder een helm. De collectie is daarnaast verdeeld in verschillende stijlen, van een echt lifestyle ontwerp, tot de meer sportieve en technische brillen die haast één op één refereren aan de motoren van Ducati. Daarmee zijn de brillen geschikt voor een brede doelgroep. En hoewel de collectie voornamelijk gericht is op mannen, zullen ook vrouwen kunnen slagen bij de unisex modellen.” OVER MAJE Judith Milgrom is in 1998 gestart met Maje. Haar visie is een collectie te ontwerpen voor de dynamische vrouw, die draagbaar is voor elk uur van de dag. Haar gevoeligheid en oog voor detail hebben haar geholpen om een uniek ontwerpster te worden in de fashion wereld. Het is niet voor niets dat winkels als de Bijenkorf en de Belgische Royals dit merk in hun armen hebben gesloten. Het merk Maje is ontstaan door M = de achternaam van de familie le Moyal, A = Alain, de naam van haar broer die ook in het bedrijf werkt, J = Judith en de E = Evelyne de naam van haar zus. De Eyewear collectie van Maje sluit feilloos aan bij de visie van Judith. Onderscheidend maar draagbaar, voor ieder moment van de dag. Deze High end dames collectie van zowel optische producten als zonnebrillen sluit naadloos aan bij de trend van vandaag de dag. DUCATI Ducati is ontstaan in 1945 uit de radiofabriek Societa Scientifica Radio Brevetti Ducati die na de Tweede Wereldoorlog - zwaar beschadigd - door de regering werd overgenomen. De eerste producten waren 48 en 65 cc motorfietsen en scooters, waaronder de beroemde 48 cc viertakt ‘Cucciolo’, waarvan de productie in 1946 werd gestart als onderafdeling van Siata. In 1952 kwam de eerste echte Ducati, de ‘98’, op de markt. Onder de liefhebbers van motoren is het merk Ducati een begrip en vandaag de dag niet meer weg te denken. Met motorcoureur en Eyewear Ambassadeur Andrea Dovizioso is Ducati ook in de motorsport actief. In samenwerking met Andrea is er een speciale limited edition ontworpen waarbij de nadruk op de techniek ligt. De Ducati collectie kenmerkt zich als echte herencollectie waarbij de nadruk ligt op design en techniek. De collectie bestaat zowel uit optische monturen als ook zonnebrillen. Voor aanvullend informatie: Menrad Nederland B.V. Tel. +31 (0)10 3160580 www.menrad.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4