Opticien nr 5 online

D e O p t i c i e n n r 5 2 0 1 8 4 I n h o u d P. 26 NIEUW NEDERLANDS TEAM VOOR MARKUS T Het Duitse MARKUS T bestaat dit jaar precies twintig jaar. Ontwerper en eigenaar Markus Temming begon klein, maar inmiddels heeft hij een indrukwekkend carrière binnen de optiek opgebouwd en staat hij bekend om zijn passie voor ontwerp en technische perfectie. Onlangs heeft hij een compleet nieuwe fabriek en showroom in het Duitse Gütersloh ontworpen en gebouwd. De MARKUS T brillen worden daardoor gemaakt in een transparante productie en honderd procent vervaardigd in eigen land. Een indrukwekkende locatie waar in een unieke, historische en tegelijk moderne sfeer brillen worden gecreëerd P. 10 INTERVIEW Osinga Brilmode heeft met Wilco de Jong een nieuwe commercieel directeur. Eigenaar Mark Osinga deed al enige tijd geleden een stapje terug en focust zich op datgene wat hij leuk vindt, goed in is en waar zijn passie ligt: het contact met klanten. Daarnaast runt hij nog een vastgoed- en retailbedrijf, waardoor u zult begrijpen dat Wilco met zijn management opleiding en jarenlange ervaring binnen de optiek een welkome aanvulling was voor Osinga Brilmode. De redactie van De Opticien gaat in gesprek met beide heren over de toekomst van het bijzondere brillenbedrijf. P. 8 OVERNAME EYEFACTORY DOOR OCUCO BIEDT CONTINUÏTEIT EN VERDERE ONTWIKKELINGSKANSEN Ocuco, het wereldwijd actieve softwarebedrijf in de Optische industrie, heeft het Nederlandse Eyehold (moederonderneming van EyeFactory), bekend van het winkelautomatiseringspakket EyeStore, aangekocht. Ook Jill Marketing Group, het geautomatiseerde marketingsysteem voor de zelfstandige opticien, is van dezelfde eigenaren overgenomen. De redactie van De Opticien spreekt met Hans Lugtenberg, algemeen directeur Ocuco Benelux en Richard Drent van Eyefactory over deze overname. 16 10 26 P. 16 COVERSTORY Het zal u vast niet ontgaan zijn: Menrad Nederland is volop in bewe- ging. Niet alleen betrok het vorig jaar een uniek onderkomen in de Van Nelle fabriek in Rotterdam waar het bedrijf zich optimaal kan profileren. Menrad Nederland weet met haar ambassadeurs en mooie merken dan ook naadloos de zelfstandige opticien optimaal te onder- steunen in haar verkoop en daarmee is Menrad een mooi voorbeeld van het moderne ondernemen binnen de optiek. Dit najaar maakte het bedrijf bovendien bekend twee prachtige nieuwe merken aan het portfolio van Menrad Nederland toe te voegen.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4