Opticien nr 5 online

D e O p t i c i e n n r 5 2 0 1 8 75 Het is een cliché, maar een goed beeld zegt meer dan duizend woorden. Foto’s bepalen een groot deel van de uitstraling van jouw website en bedrijf. Bij het creëren van de juiste sfeer is het belangrijk dat het totaalplaatje klopt. Het is dus belangrijk om zorgvuldig foto’s te kiezen die elkaar versterken qua stijl, kleur, compositie en die spannend uitgesneden zijn. Montuurmerken hebben een eigen stijl en uitstraling. Het gebruik van foto’s van meerdere merken kan van je website al snel een onsamenhangend geheel maken. Zorg dat de uitstraling van de beelden op de website in de pas loopt met de sfeer in de winkel, want professioneel beeldmateriaal trekt bezoekers aan. Onprofessionele foto’s herken je vaak aan een verkeerde belichting, de uitsnede, de compositie en of de foto wel scherp is. Laat jouw fotografie dan ook verzorgen door een professioneel fotograaf. Die houdt tevens rekening met de juiste belichting, de gewenste stijl, het formaat en resolutie. Zie het maken van eigen professioneel gemaakte foto’s als een bewuste investering. Eigen foto’s geven een persoonlijk tintje aan jouw website en ondersteunen en versterken jouw overige content. Je kunt de foto’s precies zo laten maken zoals jij wenst, waardoor ze bijdragen aan een stukje authenticiteit en geloofwaardigheid en kwaliteitsuitstraling. “WAT IS NU HET VERSCHIL IN KWALITEIT VAN FOTOGRAFIE? IK MERK DAT SOMMIGE FOTO’S VAN MONTUURMERKEN ME VEEL MEER AANSPREKEN DAN ANDERE FOTO’S HOE CREËER IK DE STIJL DIE HET BEST BIJ MIJN BEDRIJF PAST?” De zelfstandige opticien kan zich makkelijk onderscheiden van de ketens. Veel optiekketens hebben stylisten in dienst voor een goed briladvies. Wist je dat je makkelijk kunt inspelen op die trend? Dat doe je door gebruik te maken van de deskundigheid die je al in huis hebt. Als zelfstandig opticien heb je twee krachtige wapens in handen: je vakkennis en een deskundig team. Je hoeft echt geen stylist in dienst te nemen om klanten te adviseren. Dat kunnen jij en je team zelf leren. Volg een training of een aantal inspiratiesessies op het gebied van stijl, imago, kleur en vorm. Dan heb jij een heel team van stylisten in je zaak werken en vinden jullie voor alle klanten precies de juiste bril. Waarschijnlijk geef je al jaren uitstekende adviezen, waarbij je op je gevoel afgaat. In een training leer je woorden te geven aan datgene wat je ziet. Je leert hoe je een briladvies kunt onderbouwen, zodat de klant zelf ook ziet wat het effect van een montuur is. Als jij en je team zijn getraind op het gebied van styling, kun je in alle externe communicatie duidelijk maken dat elke klant extra aandacht krijgt, ongeacht hoe druk het in de winkel is. Dat iedereen een advies krijgt op basis van imago, stijl en een complete gezichtsscan. Jouw klanten worden wandelende visitekaartjes! HOE KUNNEN WIJ ALS ZELFSTANDIGE OPTICIENS ONS NU HET BESTE ONDERSCHEIDEN VAN DE KETENS ALS HET OM MONTUREN EN STYLING GAAT? DE KETENS ROEPEN TEGENWOORDIG OOK DAT ZE STYLISTES IN DIENST HEBBEN VOOR EEN GOED BRILADVIES JACQUELINE DICKHOFF Jacqueline is professioneel fotograaf en heeft zich gespecialiseerd in het maken van optiekfoto's. Zij kan een fotoshoot verzorgen waarbij uw team, uw winkel en uw producten goed in beeld komen. Onmisbaar voor uw website. MARIJE GERDES De Brillenstylist is imagostylist en opticien. Zij verzorgt training en inspiratiesessies. Ze geeft op loca- tie bij optiekzaken verrassende briladviezen. Alle trainingen slui- ten aan bij het perspectief van de opticien, zijn direct toepasbaar in de praktijk en besteden aandacht aan techniek en mode. www.debrillenstylist.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4