Opticien nr 5 online

D e O p t i c i e n n r 5 2 0 1 8 78 Gábor was al 15 jaar bedrijfsleider van Focus optiek toen hem de kans werd geboden de zaak over te nemen. Deze kans greep hij met beide handen aan en inmiddels is hij al tien jaar eigenaar van een prachtige optiekzaak die hij geheel volgens eigen visie runt. Zo ook de plannen voor de totale verbouwing. RUIMTE CREËREN “We hebben niets veranderd aan de oppervlakte van de winkel. Die is en was nog steeds 300m2. Alleen kende de winkel twee smalle doorgangen, waardoor de doorloop naar de winkel achter nooit echt optimaal is geweest in het verleden. Kortom, dat was reden nummer één om te willen verbouwen. Daarnaast was de winkel simpelweg toe aan een nieuwe look & feel. Niet dat het oude niet goed meer was, maar je moet schakelen voordat het te laat is en altijd een stap vooruit denken. We bestaan dit jaar 125 jaar en wat is er mooier om in het jubileumjaar te laten zien dat je met een nieuwe winkel klaar bent voor de toekomst!” Focus Optiek UIT MIDDELBURG MIDDEN IN HET CENTRUM VAN HET ZEEUWSE MIDDELBURG IS FOCUS OPTIEK GEVESTIGD. NA EEN TOTALE EN GROOTSCHALIGE VERBOUWING IS DE ZAAK VAN GÁBOR TIMMERMAN KLAAR VOOR DE TOEKOMST. HIJ EN ZIJN TEAM ZIJN ONTZETTEND TROTS OP HET RESULTAAT EN ZE VIEREN DAARMEE OOK METEEN HET 125-JARIG BESTAAN VAN FOCUS OPTIEK. KORTOM, HET IS EEN BIJZONDER EN MOOI JAAR VOOR DE ZEEUWSE ONDERNEMER. DE REDACTIE VAN DE OPTICIEN IS OP BEZOEK IN MIDDELBURG EN SPREEKT MET GÁBOR OVER DE NIEUWE LOOK & FEEL VAN FOCUS OPTIEK. ONTWERPPROCES “Ik ben in 2017 begonnen met de plannen. In eerste instantie had ik het idee om het allemaal zelf te doen, omdat ik aardig goed wist wat ik wilde. De tekeningen lagen al klaar, maar al snel kom je tot de conclusie dat het ontzettend veel werk is om het allemaal zelf te doen naast je huidige activiteiten als ondernemer. We zijn daarom in zee gegaan met een interieurarchitecte uit Middelburg. Ik heb haar gelijk verteld wat ik juist niet wilde. Ik vond het belangrijk dat de zaak weer een tijd vooruit kon en dat we bijvoorbeeld niet een interieurtrend als de ‘industriële look’ zouden omarmen. Het tegenstrijdige is dat ik dit juist wel erg mooi vind, maar zakelijk gezien niet de beste keuze vond.” O p t i e k i n b e e l d

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4