De Opticien Nr5-2021 Online

D e O p t i c i e n n r 5 2 0 2 1 10 I n t e r v i e w IN GESPREK MET ANTONIO JOVÉ, HEAD OF EUROPE MIDDLE EAST AND AFRICA VOOR MARCOLIN MARCOLIN TIMMERT STEVIG AAN DE WEG, ZOWEL INTERNATIONAAL ALS IN DE BENELUX. BOVENDIEN VIERT MARCOLIN DIT JAAR HAAR ZESTIGSTE VERJAARDAG. EEN MIJLPAAL DIE HET BEDRIJF NIET ZOMAAR AAN ZICH VOORBIJ WILDE LATEN GAAN. OOK OP DE SILMO WAS HET ITALIAANSE BRILLENBEDRIJF MET EEN PRACHTIGE STAND AANWEZIG. DAAR SPRAKEN WIJ MET ANTONIO JOVÉ, HEAD OF EUROPE MIDDLE EAST AND AFRICA VOOR MARCOLIN, OVER DE HUIDIGE EN TOEKOMSTIGE ONTWIKKELINGEN VAN HET SUCCESVOLLE OPTIEKBEDRIJF UIT VENETO, ITALIË. Antonio Jové werkt al 25 jaar bij Marcolin en is van Spaanse afkomst. Hij spreekt zijn talen en heeft een duidelijke visie over de toekomst van Marcolin. In 2017 werd hij benoemd tot Head of Europe Middle East and Africa waarbij hij een paar belangrijke veranderingen heeft doorgevoerd die bijdragen aan het succes. “Laat ik eerst stellen dat ik aan het team van Marcolin Benelux niet heb gesleuteld. Isabelle Moës ken ik al twintig jaar en ‘never change a winning team’. Hoe zij al jarenlang mooie resultaten boekt in de Benelux, daar kunnen wij alleen maar van leren. Wel hebben we de laatste jaren meer in de Nederlandse markt geïnvesteerd door bijvoorbeeld Lorenzo Kraag als Area Manager te benoemen en Helma Kuipers voor de marketing verantwoordelijk te maken. Daardoor is onze positie in de Benelux verder versterkt en zijn we die partner voor de opticien die we graag willen zijn.” ZOU JE DEZE ‘PARTNER’ KUNNEN OMSCHRIJVEN? “Zeker, maar dan zoom ik eerst even in op Marcolin zelf. We zijn een wereldwijd, toonaangevend bedrijf binnen de brillenindustrie, opgericht in

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4