De Opticien Nr5-2021 Online

D e O p t i c i e n n r 5 2 0 2 1 19 JEROEN DE WIT Jeroen de Wit versterkt sinds 1 september het Jill team als Sales en Marketing Consultant. “Met twintig jaar ervaring in de optiekbranche, werd ik helemaal enthousiast toen mij werd gevraagd mee te gaan bouwen aan het verhaal van Jill Marketing. Voor mij verenigt deze baan een aantal aspecten die ook voor mij persoonlijk zeer belangrijk zijn: samenwerking, het verkennen van mogelijkheden en uitdagingen, dialogen aangaan met zelfstandige ondernemers, en natuurlijk communiceren met kennis van zaken.” “Het DNA van Jill is sterk georiënteerd naar persoonlijke communicatie. Zowel de eigen visuele stijl van de opticien, als de beste boodschap voor de beoogde doelgroep met het juiste middel inzetten is telkens weer een pittige uitdaging. Ik kijk er echt naar uit om die puzzel met onze klanten te gaan maken. Ik hecht daarom veel belang aan een goed, persoonlijk contact met de opticien. Vanuit een fijn contact is het gemakkelijker om een zaak te doorgronden en dus de essentie over te brengen. Mijn nieuwsgierige aard zorgt er ook voor dat ik graag op de hoogte blijf van wat er binnen de markt speelt en waar we opticiens in de toekomst nog beter mee kunnen helpen. Een belangrijk onderdeel van mijn job zal zijn zoveel mogelijk aansluiting te bieden bij de behoeften van de Nederlandse opticien. En deze te ondersteunen, dat spreekt voor zich.” TINNE BOEN Tinne Boen werkt inmiddels bijna een jaar bij het Jill Team als Sales en marketing Consultant voor België en is eveneens geen onbekende binnen de optiek: “Ik ben al een hele tijd werkzaam in de optiek. Ik ben gestart op de binnendienst bij Luxottica, waar ik vertrouwd werd met monturen, een aantal grote merken en de Belgische opticiens. Van daaruit was het nog maar een kleine stap naar de optiek zelf, en daarin heb ik de laatste twaalf jaar dan ook met plezier gewerkt. Toch heb ik bij Jill Marketing helemaal mijn ding gevonden! Vanuit mijn kennis van optiek kan ik nu opticiens gaan helpen sterker en strategisch in te zetten op marketing.” “De opstartfase is natuurlijk ondertussen achter de rug. Heel fijn om te doen, én het is succesvol gebleken, want ondertussen mocht ik toch een heel aantal nieuwe klanten aansluiten. Steeds meer opticiens zetten in op een intensiever contact met hun trouwe klanten en daar sluiten wij natuurlijk naadloos op aan met onze loyaliteitscampagnes.” MOGELIJKHEDEN Daan Collet vervolgt: “Er is zo veel mogelijk. Online, maar ook offline, waardoor de klant op een positieve manier en met een duidelijk plan zichtbaar is voor de consument. Herkenbaarheid is daarbij belangrijk. De consument weet immers vaak niet van welk merk zijn brillenglazen zijn, maar wel bij wie hij ze gekocht heeft. Men moet daarom direct via social media, DM Mailing et cetera zien van wie het is en waarom hij deze DM in zijn mailbox krijgt. Herkenbaarheid, dat spreekt aan! Daarnaast zijn er zoveel mogelijkheden om de loyaliteit te versterken en de binding met de optiekzaak te verhogen dat ik niet kan wachten om na een zware tijd die achter ons ligt weer te pionieren, innoveren en stappen te zetten om mooie marketingresultaten bij de opticien te behalen en allebei verder te groeien.” ALTIJD UP-TO DATE Jill is dan ook altijd up-to-date. “We volgen cursussen, zorgen ervoor dat we niet bedrijfsblind worden door als team fris te blijven. Marketing is namelijk een vak apart. Steeds meer opticiens kiezen daarom voor ondersteuning. Dat kan in verschillende vormen plaatsvinden, de één regelt het liefst alles zelf en de ander geeft alles het liefst uit handen. Hoe en op welke manier de opticien met ons wil samenwerken, dat is heel persoonlijk. Net als de marketingactiviteiten. Maar we zijn redelijk klein en ontzettend flexibel, waardoor we juist aan de persoonlijke wensen kunnen voldoen.” “Ik denk dat deze aspecten ons uniek maken. Onze specialisatie binnen de optiek, maar ook onze flexibele opstelling. We zijn een bedrijf dat graag met de flow meewerkt, altijd up to date is en daarnaast houdt van resultaten behalen – uiteraard samen met de opticien. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: er is zoveel mogelijk dat mijn handen jeuken!” Meer informatie: Jill Marketing Tel +31 (0)85 201 97 11 www.jillmarketing.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4