De Opticien Nr5-2021 Online

D e O p t i c i e n n r 5 2 0 2 1 45 een perfect voorbeeld van. Een aantal van de beschikbare merken van dit platform waren te bewonderen op de Marketplace, waaronder (merken van) Andy Wolf, Helden, Jos, Kering Eyewear, Masunaga en Menrad. Al met al veel mogelijkheden om kennis op te doen over dat wat voor ieder persoonlijk relevant is, op een ongedwongen manier net als in de Marketplace. MARKETPLACE Buiten de workshops om waren de bezoekers welkom op de Marketplace, het hart van het event. Hier kon men netwerken en genieten van een hapje en drankje. Daarnaast konden de opticiens op de Marketplace kennismaken met alle services en ondersteuning van ZEISS. Een onderwerp wat op de Marketplace aan bod kwam, was SmartLife Technisch, waar de technologie achter ZEISS SmartLife brillenglazen werd uitgelegd door Dr. Christian Lappe, Head of Scientific Affairs & Technical Communication. Ook het onderwerp Green, Safe & Responsible, kwam aan bod. Hieronder vallen alle initiatieven waarmee ZEISS bijdraagt aan duurzaamheid. De uitleg werd gegeven door Dr. Emanuele Novelli, Manager EHS & Sustainability. Verder werd ook alles uitgelegd over VISU360, een optometrist op afstand. Netvliesfoto’s die in de winkel worden gemaakt, worden binnen 48 uur gecontroleerd op pluis/niet-pluis en vervolgens met een adviesrapport beschikbaar gemaakt voor de consument. Tomas Witte, National Manager ZEISS Vision Care België, vertelde uitgebreid over de ZEISSVision Centers.Van winkelinrichting tot ultramoderne technische oplossingen en systemen, het werken met de ZEISS Zicht Analyse tot business ondersteuning en communicatie, zorgen ervoor dat uw onderneming gaat groeien. In België zijn er inmiddels drie succesvolle ZEISS Vision Centers. Ook konden de bezoekers de demo versie van de Williams Formule 1 auto bewonderen. De dag werd afgesloten met een walking dinner en een borrel. FULL-SERVICE PARTNER Tijdens het event werd duidelijk dat de partnerships met de opticiens centraal staan bij ZEISS. Het bedrijf ondersteunt haar partners niet alleen met een innovatie en kwalitatief hoogwaardig glasportfolio, maar is tevens een full- service partner voor zowel online als offline communicatie. Zo kunnen u en uw medewerkers online en offline training volgen wanneer het u uitkomt. Het online educatieplatform E-learning houdt kennis en vakmanschap van uw medewerkers up-to-date met meer dan 80 cursussen, die de effectiviteit van advies en verkoop in uw winkel vergroten. Door het kwalitatief betere advies zullen gewenningsproblemen verminderen en klanten loyaler zijn aan uw winkel. Ook wordt er door ZEISS veel geïnvesteerd in digitale services om uw imago als oogzorgprofessional te ondersteunen. Zo kunt u uw kennis en expertise niveau zichtbaar maken tijdens uw adviesgesprek met VISUCONSULT 100 of ZEISS Glasadvies. Informeer uw klant over uw bevindingen tijdens een optometrisch onderzoek door deze te visualiseren met de Human Optics Explorer. Denk daarnaast eens aan de mogelijkheden in de toekomst met bijvoorbeeld remote screenings. ZEISS heeft diverse digitale services voor u beschikbaar waarmee u zich kunt onderscheiden. Qua merkbeleving reikt ZEISS u diverse mogelijkheden aan om het merk voor u te laten werken, door onder andere de ZEISS logo gravure in elk brillenglas als blijk van kwaliteit, shop-in-shop mogelijkheden die aandacht vestigen op uw glasverkoop, eenvoudig te integreren instore-wanden en diverse verkoopondersteunende tools. Kortom, het marketing team van ZEISS Vision Care ondersteunt u op verschillende gebieden, zodat uw zichtbaarheid vergroot wordt en uw omzet een impuls krijgt. INNOVATIES Onderdeel van een goed partnership is volgens ZEISS ook het bieden van innovaties. Hier werd tijdens het event dan ook uitgebreid aandacht aan besteed. Het bedrijf staat namelijk al jarenlang bekend om unieke en innovatieve brillenglazen en instrumenten. Sinds 2014 heeft ZEISS jaarlijks nieuwe innovatieve brillenglazen op de markt gebracht, waarvoor tot dan toe nog geen soortgelijke glastypen bestonden. Denk hierbij aan ZEISS Digital Lens, ZEISS DriveSafe en ZEISS UVProtect Technology. Afgelopen jaar introduceerde ZEISS zijn laatste innovatie: ZEISS SmartLife brillenglazen. Een geheel portfolio voor de moderne, digitale consument, met één design fingerprint voor alle glastypen (unifocaal, digital en multifocaal). Dit betekent dat het eenvoudiger is om naar een ander glastype over te stappen doordat het basisdesign gelijk blijft. Daarnaast verzekert het de drager van een gemakkelijk zicht op alle afstanden en in alle richtingen én een zeer snelle gewenning. Het gewenningspercentage in Nederland is 99,5%, wat uitzonderlijk hoog is. Innovaties worden echter niet alleen gerealiseerd op het gebied van brillenglazen, maar ook op het gebied van instrumenten. De volledig op elkaar afgestemde instrumenten van ZEISS zorgen voor een efficiënte workflow in uw winkel. Alle apparatuur is gekoppeld en op afstand bestuurbaar middels een iPad, voor een klantvriendelijke benadering en het waarborgen van iedere gewenste afstand. SAMEN VERDER GROEIEN Tijdens deze inspirerende dag kwamen de nieuwste innovaties uitgebreid aan bod en werd er volop aandacht besteed aan de servicemogelijkheden. En bij iedere presentatie en workshop kwam de visie van het bedrijf duidelijk naar voren. Samen bouwen aan de toekomst en aan de ambities van u als ondernemer, dat is waar ZEISS voor staat. Neem voor meer informatie contact op met het ZEISS Customer Care Center op telefoonnummer +31 (0)76 30 35 444 .

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4