DE OPTICIEN NR 5 2023 16 COVERSTORY Dat het bedrijf dit jaar 85 jaar bestaat, wil niet zeggen dat ze bij Ofar achterover leunen. In tegendeel. “Natuurlijk hebben we het gevierd en hebben we er uitgebreid bij stilgestaan, we zijn ontzettend trots op deze mijlpaal”, aldus Jackeline. “Maar dat wil niet zeggen dat de rest niet doorgaat. We blijven onszelf continu verder ontwikkelen, ook in ons jubileumjaar.” OFAR BLIKT TERUG OP EEN BIJZONDER JAAR EN KIJKT VOORUIT NAAR DE TOEKOMST Het jaar 2023 was en is een bijzonder jaar voor Ofar, net als de afgelopen 85 jaar. Het bedrijf vierde dit jaar zijn 85-jarige jubileum. Een bijzondere mijlpaal als je het ons vraagt. De redactie van vaktijdschrift De Opticien gaat in gesprek met directeur Jackeline van der Leden over de belangrijke gebeurtenissen in het afgelopen jaar én over de toekomstplannen van Ofar. OP DE COVER VAN DEZE EDITIE IS EEN VOORBEELD TE ZIEN VAN DE SETS DIE BINNENKORT BESCHIKBAAR ZULLEN ZIJN “ “ Een bijzonder jaar Dit jaar hebben er al verschillende bijzondere gebeurtenissen plaatsgevonden. Zo bereikte Ofar in maart een unieke mijlpaal toen Kemps Optiek in Oss de 100.000e internetbestelling plaatste. “Als beloning kreeg deze loyale klant twee dinerbonnen en kreeg Kemps Optiek een waardevolle waardebon aangeboden”, vertelt Jackeline. Ook werkte Ofar dit jaar aan het optimaliseren van de workflow in hun magazijn, wat de efficiëntie en klantenservice ten goede kwam en gaf het zijn klanten de kans om als verkooppunt te worden vermeld op de Ofar website voor de merken FitOfar, Art&Jack of Jackie L. Dit opende nieuwe mogelijkheden voor zowel het bedrijf als zijn partners. Een ander belangrijk hoogtepunt was de totstandkoming van een mooie samenwerkingsovereenkomst. “Wij zijn de samenwerking met Eye-Med aangegaan voor de verkoop van Oculus apparatuur. We verkochten al pasbrillen en pasglazen van Oculus, maar nog geen apparatuur. Toen we door Eye-Med werden benaderd voor de distributie van, in eerste instantie, de corneatopograaf Keratograph 5 en de Myopia Master, besloten we om die uitdaging aan te gaan. Dit partnerschap belooft spannende ontwikkelingen in de toekomst.” Ondertussen kreeg het nieuwe zonnebrilmerk Jackie L ook steeds meer vorm dit jaar, wat de diversiteit van het aanbod van Ofar vergrootte. Ofar versterkte ook zijn positie in de markt door toe te treden als leverancier bij Centrop, en de toetreding tot de Optitrade retailgroep staat eveneens op het programma. En alsof dit allemaal nog niet genoeg was, belooft Ofar zijn klanten aan het einde van dit jubileumjaar te trakteren op een knallende eindejaarsaanbieding voor 2023. “Kortom, 2023 was en blijft een opmerkelijk jaar voor ons, waarin we onze rijke geschiedenis vierde en deuren opende naar een veelbelovende toekomst.” Succesvolle beurzen In de tussentijd maakte Ofar zijn aanwezigheid duidelijk voelbaar op verschillende vakbeurzen in steden zoals München, Berlijn, Utrecht (maar liefst twee keer), Dortmund en Brussel. Het was een kans om te netwerken en de nieuwste innovaties in de branche te delen. “Vooral de Bold XXL in september was voor ons in veel opzichten een succes. Ondanks de hitte was er een groot aantal bezoekers en was er veel belangstelling voor de FitOfar, LookOfar, Art&Jack en Jackie L collecties. Opvallend was het grote aantal bezoekers uit Duitsland dat onze stand bezocht. Er was zelfs een opticien uit Trier die interesse had voor de overzetzonnebrillen!” De beursstand van Ofar tijdens Bold XXL
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4