De Opticien nr 5 2023 Online

DE OPTICIEN NR 5 2023 62 INTERVIEW BLOOMDALE EYEWEAR LAAT ZIEN DAT PRETTIG DRAAGBARE MONTUREN ALLESBEHALVE SAAI ZIJN In 2015 richtte Armand van Lingen het bedrijf Bloomdale Eyewear op. Sinds de oprichting is het bedrijf aanhoudend verder gegroeid en inmiddels zijn de monturen verkrijgbaar bij ruim 400 onafhankelijke verkooppunten in Nederland. We gaan met Armand in gesprek over de succesfactoren van Bloomdale Eyewear en zijn passie voor kleurrijke brilmonturen en design. Naast de groei in Nederland, heeft Bloomdale Eyewear in de rest van de wereld ook steeds meer terrein gewonnen. “We distribueren onze monturen wereldwijd, zelfs onder private label”, vertelt Armand. Op de vraag wat volgens hem de verklaring is achter dit succes, antwoordt hij: “Ik denk dat ons succes onder andere te danken is aan het feit dat onze monturen net een beetje anders zijn. Met vrolijke en frisse kleuren volgens de laatste trends en originele designs. Tegelijkertijd zijn onze brillen ook commercieel en goed verkoopbaar. Die combinatie maakt onze collecties aantrekkelijk voor een brede doelgroep.” Inspiratie van over de hele wereld Gevraagd naar de bron van zijn inspiratie voor de kleuren en vormen van de collecties, verklaart Armand: “We halen onze inspiratie uit verschillende delen van de wereld. We volgen uiteraard de nieuwste trends in mode en optiek, maar we voegen altijd een uniek Bloomdale-element toe. Al onze dames- en herenmonturen worden ontworpen op onze designafdeling in Rosmalen. We experimenteren met kleuren, materialen en montuuronderdelen om zo steeds opnieuw een vernieuwende en verassende collectie te creëren. Pas wanneer we volledig tevreden zijn met het ontwerp, gaat de bril in productie.” BD727 col. 55

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4