De Opticien nr 5 2024 Online

58 INTERVIEW DE OPTICIEN NR 5 2024 Voordat we het succes van het afgelopen jaar bekijken, is het belangrijk om terug te blikken op de oorsprong van dit avontuur. Ruim een jaar geleden voegde De Rigo de merken Rodenstock Eyewear en Porsche Design toe aan zijn portfolio. Deze toevoegingen waren gericht op het aanvullen van het merkassortiment en het realiseren van groei in onder andere de Benelux. “De Rigo is al jarenlang sterk vertegenwoordigd in Zuid-Europa en Amerika, maar ze wilden ook hun positie in Noord-Europa verder versterken”, legt Rick uit. “Rodenstock Eyewear en Porsche Design hebben de afgelopen jaren een solide reputatie opgebouwd in de Benelux. Door deze merken aan het portfolio toe te voegen, kunnen opticiens in de Benelux ook kennismaken met andere merken die De Rigo aanbiedt.” Zoals bij elke start-up ging ook dit avontuur gepaard met enkele uitdagingen. “Nu, een jaar later, hebben we een sterk en toegewijd team van twintig medewerkers opgebouwd, evenals bijzondere samenwerkingen. Dit succes is volledig te danken aan de inzet van ons team en het vertrouwen dat onze klanten in ons hebben gesteld.” Strategische merkenkeuze De Rigo behoort tot de top van internationale eyewearbedrijven, met een indrukwekkend portfolio van 26 merken. De Benelux-divisie heeft er echter bewust voor gekozen om niet al deze merken aan te bieden. “Onze focus ligt op merken die echte toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen bieden voor zelfstandige opticiens in de Benelux. We willen elk merk de aandacht geven die het verdient, zodat opticiens er optimaal van kunnen profiteren.” “WE HEBBEN IN HET AFGELOPEN JAAR BIJZONDERE PARTNERSHIPS OPGEBOUWD” De Rigo heeft zijn aanwezigheid in de Benelux aanzienlijk versterkt met de opening van een nieuw kantoor en showroom in Naarden-Vesting, negen maanden geleden. Vaktijdschrift De Opticien reisde af naar deze bijzondere locatie, waar we in gesprek gingen met Rick Hogendoorn, Country Manager Benelux. Rick blikt terug op een jaar dat, hoewel niet zonder uitdagingen, met tevredenheid kan worden afgesloten. “We hebben het afgelopen jaar bijzondere partnerships opgebouwd, waar we enorm trots op zijn”, zegt hij.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4