DE OPTICIEN NR 5 2025 41 BEDRIJFSBEZOEK OPTICIENS ERVAREN IN PORTO DE KRACHT VAN SHAMIR Zeg je Shamir, dan zeg je innovatie. Maar minstens zo belangrijk voor het bedrijf is de menselijke factor: het bouwen aan duurzame relaties, persoonlijke samenwerking en gedeelde groei. Tijdens een bijzondere tweedaagse reis naar Porto kregen opticiens uit Nederland, België, Oostenrijk en Duitsland de kans om dat van dichtbij te ervaren: op de fabrieksvloer en daarbuiten. De redactie van vaktijdschrift De Opticien had de eer om mee te reizen en deed verslag. Lees verder op de volgende pagina ▶ Een hartelijke ontvangst in Porto Op zondag 21 september verzamelde de groep zich in hotel Vila Galé, midden in Porto, voor een gezamenlijke lunch. Daarna volgde een ontspannen e-bike tour door de stad. De zon scheen, de sfeer was ontspannen en het gezelschap, een mix van zelfstandige ondernemers en professionals uit verschillende markten, vond elkaar snel. Vanaf het eerste moment was de energie goed. “Je merkt dat opticiens elkaar graag ontmoeten. Al direct ontstaan waardevolle gesprekken, niet alleen over Shamir, maar vooral ook over het vak in brede zin”, aldus Theo Bax. Die gedeelde passie kwam ’s avonds nog sterker naar voren tijdens het diner in het typisch Portugese restaurant Big Bife. John Linnenbank, eigenaar van Optical Art in Utrecht, vertelt: “Hoe leuk is het om andere verhalen te horen van collega-ondernemers? Over hun samenwerking met Shamir, maar vooral ook over hoe zij met uitdagingen en kansen in de markt omgaan. Je steekt er veel van op en het is vooral ook heel gezellig om samen die passie te delen. De klik was er direct.” Deze reis draait om veel meer dan alleen inzicht krijgen in de productie van onze brillenglazen. We willen opticiens inspireren, verbinden en laten zien wat Shamir uniek maakt. En dat gaat veel verder dan ons innovatieve productportfolio”, aldus Simone Jagtenberg, Marketing Manager van Shamir Nederland, die samen met Sales Manager Theo Bax de reis organiseerde.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4