De Opticien nr6 online

D e O p t i c i e n n r 6 2 0 1 8 11 belangrijk keuzes te maken in je brillenaanbod. We kijken altijd erg goed waar de markt behoefte aan heeft. Zag men een bril voorheen voornamelijk als een object om goed te zien, tegenwoordig is een bril ook mode. Voorheen waren de modemerken dan ook helemaal hot. Toen deze ook bij de ketens verkrijgbaar waren zag je een verschuiving naar vrij dure niche merken. Nu merk je in de markt dat er behoefte is aan leuke brillenmerken met een verhaal, die eveneens mooi geprijsd zijn. De hoge prijzen van voor de crisis, daar is gemiddeld genomen minder behoefte aan. Beleving en het hebben van een verhaal, dat is belangrijk voor de consument van vandaag de dag. Niet voor niets heeft bijna iedere optiezaak een fijne koffiecorner in de winkel, wordt er nagedacht over het interieur, de aankleding en de winkelbeleving." VINYL FACTORY “Vinyl Factory en FreakShow zijn twee merken die dit als geen ander weten. Niet alleen de brillen zijn fantastisch, ook het verhaal achter de merken boeit. Gad en Mikael Guigui, de eigenaren van Vinyl Factory, hadden voorheen verschillende top optiekzaken in Parijs waar veel artiesten kwamen uit de muziekindustrie. Dit heeft hen geïnspireerd Vinyl Factory op te richten. Ze hebben vervolgens designer Cedric aangetrokken. Hij kent alle bands en is een muziekliefhebber eerste klas. Dit weet hij ontzettend goed te vertalen naar de optiek. In die tien jaar tijd hebben zij Vinyl Factory zo knap weten neer te zetten. Op de Silmo in Parijs maakt het bedrijf er een fantastische show van. Maar het is niet alleen show, Vinyl Factory staat altijd open voor vernieuwing binnen het product en kwaliteit is de ‘key’. Ook de kinderbrillen slaan aan. Het ontwerp is ontzettend goed, helaas zagen we in het verleden dat er teveel breuk was bij de kinderbrillen. Ze hadden onderschat dat de kleur van acetaat bepalend kan zijn voor de hardheid en daarmee de kans op breuk. Nu is het scharnier aangepast – deze is niet recht maar maanvormig – waardoor het probleem is verholpen. Bovendien zal volgend jaar zelfs een ISO certificering gegeven worden aan de kinderbrillen van Vinyl Factory. Kortom het merk blijft zich ontwikkelen en dat is fantastisch om te zien en te merken.” TONYSAME: De nieuwste toevoeging aan het portfolio van Spectacular is Tonysame: Peter Lippens vertelt: “We zagen in de markt de behoefte naar fijne titanium brillen. We vroegen ons dan ook direct af hoe we ons daar in konden onderscheiden. We hebben letterlijk een jaar gezocht, maar konden niks vinden, totdat we op de Mido in aanraking kwamen met Tonysame: Een in Japan gevestigde naam dat staat voor topkwaliteit en design. De collectie is volledig gemaakt voor de Europese markt. We zien prachtige titanium monturen met schitterende combinaties met Japans acetaat in mooie transparante pastelkleuren. Als we daarbij de uiterst scherpe prijsstelling nemen, dan kunnen we niet anders stellen dan dat we een nieuwe succes-telg aan onze stam hebben toegevoegd.” Dat in combinatie met Hackett Bespoke en Braun-Classics maakt het portfolio compleet. “We zijn erg blij met de koers die we op dit moment varen. Zowel het team als de collecties zijn sterk. We kijken erg uit naar 2019. Uiteraard zijn we begin volgend jaar weer aanwezig op de internationale beurzen als Opti en Mido, maar Hall of Frames blijft eveneens ontzettend belangrijk voor ons. We zijn erg tevreden over deze beurs en de manier waarop het georganiseerd is. Ik zou dan ook opticiens willen uitnodigen eens vrijblijvend bij ons te komen kijken. We zitten direct op de markt en volgen de laatste ontwikkelingen. Bovendien zijn we al bijna 25 jaar actief en staat betrouwbaarheid en loyaliteit hoog bij ons hoog in het vaandel. Ik denk dat deze combinatie in de huidige markt van essentieel belang is in de samenwerking tussen opticien en leveranciers. We kijken uit naar volgend jaar en de uitdagingen die het ondernemen ons zal brengen!” Voor aanvullende informatie: Spectacular Eyewear Tel. +31 (0)36 5495040 www.spec-eyewear.nl “WE ZIJN ERG BLIJ MET DE KOERS DIE WE OP DIT MOMENT VAREN: EEN PRACHTIG PORTFOLIO AAN ONDERSCHEIDENDE MERKEN EN EEN IJZERSTERK TEAM.” Mede-eigenaar Peter Lippens & Katja Souljé, verkoop binnendienst

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4