De Opticien nr6-2020 Online

D e O p t i c i e n n r 6 2 0 2 0 19 B e u r s n i e u w s TERUGBLIK OP DE EERSTE DIGITALE OPTIEKBEURS VAN NEDERLAND: Hall of Frames Online OP 1 EN 2 NOVEMBER JONGSTLEDEN VOND DE EERSTE DIGITALE OPTIEKBEURS VAN NEDERLAND PLAATS. OMDAT DOOR COVID-19 DE FYSIEKE BEURS GEEN DOORGANG KON VINDEN EN MEN IEDEREEN TOCH DE MOGELIJKHEID WILDE BIEDEN HAAR NOVITEITEN AAN DE BEZOEKERS TE PRESENTEREN HADDEN YURI EN FEMKE, DE ORGANISATOREN VAN HALL OF FRAMES, EEN ZEER MOOI ALTERNATIEF: HALL OF FRAMES ONLINE. EEN DIGITALE BEURS IN 3D REALITY, WAARDOOR MEN VANUIT HUIS EEN GEHEEL CORONA- PROOF EEN BEZOEK AAN DE BEURS KON BRENGEN. DE REDACTIE VAN DE OPTICIEN BLIKT SAMEN MET YURI EN FEMKE TERUG OP DE EERSTE DIGITALE OPTIEKBEURS VAN NEDERLAND. “Wat hebben we veel positieve reacties gekregen!”, vertellen Yuri en Femke enthousiast. En wat hebben we veel van dit project geleerd. Hoewel niet alles helemaal vlekkeloos is gegaan, zijn we toch erg tevreden over de eerste online beurs.” DE HOFONLINE IN CIJFERS “We zijn blij met de bezoekersaantallen en cijfers die we kunnen laten zien en willen iedereen bedanken die HOFonline bezocht heeft.” • Op 1 november heeft HOFonline 1298 online bezoekers gehad. • Op 2 november heeft de digitale berus 929 online bezoekers gehad. • Elke video en 'home knop' is gemiddeld 75 keer bekeken, met een kijkersloyaliteit (hoe lang ze kijken) van 60%. HOFONLINE SPECIAL Online en offline werd daarnaast optimaal op elkaar afgestemd: “De speciale HOFonline editie dat door vaktijdschrift De Opticien met 3500 oplage is verspreid, is goed ontvangen en we hebben hier veel reacties op gekregen. Men vond over het algemeen dit boekje een extra meerwaarde van de online beurs. Tijdens de online beurs zijn bij verschillende exposanten afspraken gemaakt en er zijn zelfs monturen ingekocht.” VERBETERPUNTEN “Hoewel de algemene indruk van de eerste online editie positief is, hebben wel wat verbeterpunten", vertellen Yuri en Femke. “Verder kregen we te horen dat men het wat stil en leeg vond op de beurs. Als je nu kijkt op www.hofonline.nl, zie je dat er al wat publiek met geluid aan de online omgeving is toegevoegd. Kortom, we hebben veel geleerd en de reacties waren enthousiast, daardoor kijken we met veel plezier terug op de eerste digitale optiekbeurs van Nederland.” Meer informatie: Hall of Frames info@hallofframes.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4