De Opticien nr6-2020 Online

D e O p t i c i e n n r 6 2 0 2 0 50 B r i l l e n g l a z e n Een efficiëntere workflow MET DE ESSILOR KLANTREIS 2.0 Maar voordat we in gesprek gaan, vertellen we u graag eerst meer over de klantreis zelf. Want elke optiekzaak maakt dagelijks gebruik van verschillende tools; de catalogus geeft informatie over producten en prijzen, Eyecast wordt gebruikt voor het geven van glasadvies en het winkelautomatiseringspakket wordt gebruikt voor het beheren van klantgegevens, afspraken en bestellingen. In de vernieuwde klantreis behoudt elke tool zijn eigen functie, maar zijn ze onderling wél aan elkaar gekoppeld. Het voordeel voor u: een efficiëntere workflow. Het voordeel voor uw klant: een soepele en optimale klantbeleving. HET DOEL VAN DE ESSILOR KLANTREIS IS EENVOUDIG: CONSUMENTEN NAAR DE WINKEL LEIDEN EN IN DE WINKEL EEN ZO HOOG MOGELIJKE WAARDE CREËREN. SINDS DE INTRODUCTIE VAN DE ESSILOR KLANTREIS IN 2016 VERTELT ESSILOR HOE DE VERSCHILLENDE TOOLS EN STAPPEN EEN BIJDRAGE LEVEREN AAN HET REALISEREN VAN DEZE DOELSTELLING. NU IS DE KLANTREIS VERNIEUWD EN INTRODUCEERT ESSILOR DE KLANTREIS 2.0, WAARBIJ DE TOOLS GEKOPPELD ZIJN EN EEN EFFICIËNTERE WORKFLOW WORDT GEREALISEERD. WE SPRAKEN DAAROM MET SOPHIE MARCKS-VAN ERP VAN ESSILOR OVER DE INTRODUCTIE EN JANINE HOVING-HILBRANDS VAN BIJ MAARTEN UIT EMMEN OVER HUN EERSTE ERVARING MET DE KLANTREIS 2.0. De Essilor klantreis 2.0 is erop gericht om efficiënt te kunnen werken zonder in verschillende tools dezelfde informatie in te moeten geven. Zo wint u tijd, vermijdt u frustratie én wordt de kans op het maken van fouten kleiner. Daarbovenop plukt ook uw klant de vruchten van de vernieuwde klantreis. Door de connectiviteit van de tools in de winkel verbetert de totaal beleving tijdens het bezoek. Ook zorgen de aanpassingen in Eyecast voor meer transparantie tijdens het bestelproces en biedt u uw klant de juiste ondersteuning tijdens zijn aankoopproces. HOE STAPT U OVER OP DE KLANTREIS 2.0 Om zo goed mogelijk over te stappen op de Klantreis 2.0 heeft Sophie Marcks-van Erp van Essilor een aantal handige tips waarbij Essilor u optimaal ondersteunt. “We gaan de klanten uiteraard volop ondersteunen bij het overstappen naar de Klantreis 2.0 van Essilor. In Europa zijn we bovendien de eerste die de Klantreis 2.0 aanbieden en de koppelingen die we bieden zijn uniek. Een mooie en belangrijke introductie dus waar we trots op zijn en die we graag op een goede basis uitrollen en integreren bij onze klanten. We komen graag persoonlijk langs voor advies, maar de klant kan ook zelf al aan de slag.” “Bijvoorbeeld binnen het Catalog on demand-platform. Wij adviseren deze als eerste stap optimaal in te richten. In dit platform richt u als ondernemer op een eenvoudige wijze uw eigen product- en prijsbeleid in. Om de koppeling tussen het Catalog on demand-platform en Eyecast mogelijk te maken is het COD-platform helemaal vernieuwd. Heeft u in het verleden gebruik gemaakt van Catalog on demand, dan hebben wij uw persoonlijke instellingen alvast klaargezet in het nieuwe platform en is een eenmalige controle voldoende. Maar ook bij het ontbreken van een persoonlijke catalogus, hebben wij een basis catalogus voor u klaar staan welke u naar wens kunt aanpassen. Kortom, we maken de overstap zo makkelijk mogelijk.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4