De Opticien nr6-2021 Online

D e O p t i c i e n n r 6 2 0 2 1 14 C o v e r s t o r y OPTIPLATFORM GEEFT MONTUREN DIE NIET VERKOCHT WORDEN EEN NIEUW LEVEN JAN HAMERIJCK HEEFT EEN BLOEIENDE OPTIEKZAAK IN HARTJE UTRECHT, GENAAMD BRILLENLIEFDE. ZIJN LIEFDE EN PASSIE VOOR BRILLEN GAAT ECHTER VERDER DAN ALLEEN DE WINKEL EN DAAROM LANCEERT JAN EEN NIEUW CONCEPT, GENAAMD OPTIPLATFORM. “IK MERKTE DAT ER BINNEN DE OPTIEK EEN RELATIEF GROTE VOORRAAD BRILLEN IS DIE NOOIT BIJ DE EINDGEBRUIKER OP DE NEUS BELANDT. NIET ALLEEN ZONDE VAN HET MATERIAAL, MAAR OOK VAN DE VELE MOOIE BRILLEN DIE ELDERS WELLICHT WEL EEN BLIJE EINDGEBRUIKER OPLEVEREN.” “De bedoeling van OptiPlatform is om een circulaire economie te creëren. Ons concept heeft alleen maar voordelen. Wereldwijd worden grondstoffen en olie gerelateerde producten alleen maar schaarser en dus ook duurder. Dit heeft rechtstreeks gevolgen voor de optieksector. Hier willen wij slim op inspelen door monturen die niet verkocht worden een nieuw leven te geven.” SCHAAKMAT “OptiPlatform is niet zomaar gegroeid uit een idee, het is mijn jarenlange ervaring in de buitendienst en sinds drie jaar een eigen optiekzaak die mij de inspiratie gaven om veel bewuster met producten om te gaan. Als zelfstandige opticien is het namelijk onze taak om zoveel mogelijk diversiteit in collecties te presenteren, gekoppeld aan professionaliteit. Aangezien we wel mooie glazen maar nog geen kristallen bollen verkopen die ons vertellen welke brillen we dit jaar gaan verkopen, blijft het een moeilijk schaakspel. Met OptiPlatform hebben we hier eindelijk een oplossing voor gevonden. Schaakmat!” Zoals de naam al doet vermoeden, is OptiPlatform een online platform speci- aal voor zelfstandige opticiens, waar men anoniem brillen plaatst voor de ver- koop. “Een bril die bij ons wellicht niet wordt verkocht, kan in bijvoorbeeld Zeeland wel goed verkocht worden. Elke optiekzaak heeft immers haar eigen doelgroep en propositie.” CIJFERS EN FEITEN Om nog meer eens de ‘noodzaak’ van OptiPlatform te benadrukken, duiken we de cijfers in: Jan: “Van alle collecties die we aankopen blijven er gemid- deld drie op tien brillen hangen, een goede optiekzaak verkoopt al gauw duizend optische brillen en zonnebrillen samengeteld. Dat wil dus zeggen VOORDELEN OPTIPLATFORM - GRATIS AANMELDING OP OPTIPLATFORM - SNEL NIEUW KAPITAAL EN DUS BETERE CASHFLOW - OPTIMAAL STOCKMANAGEMENT - ANONIMITEIT - GEEN INVESTERINGSRISICO - CIRCULAIRE ECONOMIE EN ZO DUS ONS STEENTJE BIJDRAGEN AAN HET MILIEU - INTERNATIONAAL

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4