De Opticien nr6-2021 Online

D e O p t i c i e n n r 6 2 0 2 1 27 I n t e r v i e w THE COMFORT CLUB BREIDT UIT! THE COMFORT CLUB IS RUIM VIER JAAR GELEDEN IN HET LEVEN GEROEPEN DOOR CENTROP EN HEEFT HAAR WAARDE BEWEZEN BINNEN DE OPTIEKBRANCHE. HET EIGEN MERK IN CONTACTLENS- EN VERZORGINGSPRODUCTEN BIEDT DE LEDEN VAN CENTROP EEN DUIDELIJKE TOEGEVOEGDE WAARDE EN DAAROM IS HET TIJD VOOR VERSIE 2.0. DE REDACTIE VAN DE OPTICIEN GAAT IN GESPREK MET MANAGEMENT ASSISTENTE MARCELLA UTERMÖHLEN EN ACCOUNTMANAGER JASPER VAN DAM VAN CENTROP OVER DE VERNIEUWDE VERSIE VAN THE COMFORT CLUB. De positie die The Comfort Club binnen Centrop heeft opgebouwd is fantastisch, vertelt Jasper enthousiast. “The Comfort Club is hét eigen merk in contactlensproducten van Centrop. Meer dan de helft van de Centrop-leden heeft The Comfort Club in zijn/haar assortiment. De hogere winstmarge, het onderscheidend vermogen dragen daar zeker aan bij. Maar ook het feit dat je kwaliteitsproducten voor een scherpe, concurrerend prijs kunt verkopen, hebben van The Comfort Club een succes gemaakt.” Om ook in de toekomst The Comfort Club een succes te laten zijn, heeft Centrop het assortiment verder uitgebreid met de volgende leveranciers: Bausch+Lomb, Alcon en TrueBlue. Maar ook van de reeds aangesloten leveranciers (CooperVision, Oté en mark’ennovy) zijn de producten vernieuwd en/of uitgebreid. Marcella: “Boden we in het verleden een kleiner kern-assortiment aan, nu kunnen we letterlijk meer bieden. Bovendien bieden we nu naast contactlenzen en vloeistoffen ook oogverzorgingsproducten aan binnen The Comfort Club. We hebben gekeken waar behoefte aan was bij onze leden. Op basis van deze behoeften is het assortiment uitgebreid.” NAAM Jasper vult aan: “Hadden de producten voorheen een ‘code’, in de nieuwe versie van The Comfort Club hebben ze een naam gekregen. Deze naam is in de vorm van een kleur, passend bij de leveranciers en de hoofdkleur van het logo. Dit biedt overzicht en bovendien, wie wordt er nu niet vrolijk van kleur? De nieuwe lay-out en de verpakkingen van The Comfort Club zijn daarom kleurrijk, verfrissend en onderscheidend.” Marcella: “Dat The Comfort Club-producten voorzien zijn van een naam, heeft ook te maken met de online vindbaarheid. De consument zoekt tegenwoordig online naar prijsvergelijk. Vandaar dat wij The Comfort Club producten een herkenbare naam hebben gegeven. Als nu gezocht wordt, komen ze altijd uit op thecomfortclub.nl of bij onze leden. Prijzen staan niet op internet, het is echt een label voor de zelfstandige opticien.” "Bovendien wordt de website vanThe Comfort Club momenteel vernieuwd. We gaan eind december live” vertelt Marcella enthousiast verder. “De bezoeker kan daar gebruik maken van een ‘store locator’ en wordt altijd doorverwezen naar de zelfstandige opticien. Verder geven we ook uitgebreid advies over het gebruik van contactlenzen, onder andere door middel van animaties, en leggen we in consumententaal uit wat de verschillen zijn tussen de verschillende contactlenzen. Het is een ontzettend informatieve website, waar de consument blij van zal worden, omdat hij of zij op vele vragen antwoord krijgt op het gebied van contactlenzen.” Meer informatie: The Comfort Club Tel. +31 (0)26 3648048 www.thecomfortclub.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4