De Opticien nr6-2021 Online
D e O p t i c i e n n r 6 2 0 2 1 5 P. 46 OOGWERELD Oogwereld is met 55 optiekzaken in het midden en hoge segment de laatste jaren steeds verder gegroeid, door het overnemen van ‘lokale helden’. Een proces dat voor iedere optiek- eigenaar anders is. In maart 2020 bijvoorbeeld sloot Ben Bremer zich aan bij Oogwereld. Wij bezoeken hem in oktober 2021 in de optiekzaak in Capelle aan den IJssel, waar hij nog altijd drie dagen in de week betrokken en actief is. P. 62 NIKON PARTNER EVENT Op 15 november organiseerde Holland Optical Agency (HOC) het allereerste Nikon Partner event in het schitterende Eye Filmmuseum. Alles draait in het Eye Filmmuseum om zien en gezien worden en zodoende is deze locatie perfect om het te hebben over innovatieve producten, de marketingstrategieën en materialen voor 2022 en de toegevoegde waarde van Nikon in de optiekwinkel. De redactie van vaktijdschrift De Opticien was ook aanwezig bij deze inspirerende middag en deed verslag. 62 46 P. 34 HET STELLEST™ PASPOORT VAN ESSILOR Met trots introduceert Essilor ® Stellest™ brillenglazen op de Nederlandse markt. De beste oplossing van Essilor om progressie van myopie bij kinderen te vertragen. Essilor Stellest™ brillenglazen vertragen de progressie van myopie met gemiddeld 67%, in vergelijking met enkelvoudige brillenglazen, wanneer ze elke dag twaalf uur of langer worden gedragen. Essilor ondersteunt zowel de opticien, de ouders als de kinderen volop bij het aanmeten en dragen van Stellest™ brillenglazen. Naast de e-learning voor opticiens is er voor ouder en kind het Stellest™ paspoort ontwikkeld.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4