De Opticien nr6-2022 Online

DE OPTICIEN NR 6 2022 11 “Maar ook ons idee van marketing spreekt veel opticiens aan. Seiko zorgt ervoor dat jouw klanten naar jouw winkel komen. Wij zorgen er als merk voor dat de opticien de klanten in de winkel krijgt. We doen dus ontzettend veel aan b-to-c marketing. Natuurlijk kunnen we op maat iets voor de winkel regelen op marketinggebied, maar onze belangrijkste doelstelling is dat consumenten de winkel binnenkomen met de vraag: verkoop jij ook Seiko glazen?” WE WILLEN GRAAG DIE SPELER ZIJN DIE MEERWAARDE BIEDT EN DE WINKEL BETER MAAKT “ “ “Consumenten hebben vaak een andere informatiebehoefte dan de opticien. De website is speciaal ontwikkeld om de zelfstandige opticien te ondersteunen en de toekomstige consument te motiveren met een aansprekende community. Door online te adverteren op lokaal niveau kunnen we gericht onze doelgroep benaderen. We richten ons bijvoorbeeld op de doelgroep met enkelvoudige glazen die nu vaak sneller bij een Ace & Tate naar binnen loopt dan bij de zelfstandige opticien. Door de uitingen aantrekkelijk te maken met aansprekende foto’s en de juiste informatie willen we het ‘community’ gevoel creëren en kunnen we ook deze doelgroep aan ons binden.” “Want waarom koopt de jongere generatie wel dure schoenen en kleding, maar geldt dit niet voor zijn of haar bril. Ik denk dat dat te maken heeft met wie het product promoot. Influencers en artiesten kunnen hier een belangrijke rol in spelen. Er zijn ontzettend veel artiesten die brillen dragen met getinte glazen. We zijn ons daarom op deze artiesten gaan focussen en hebben samenwerkingen met hen opgezet. Denk aan Ronny Flex bijvoorbeeld. We laten de artiest ambassadeur worden van de winkel en wij leveren de glazen, zodat wij de beelden kunnen gebruiken voor onze marketinguitingen.” “Maar we zijn ook actief in de E-sport. Jongeren gamen veel en daarom werken wij samen met Ruud Gullit zijn E-sport team. Wij checken de ogen van dit team, en meten indien nodig een bril aan. Dit dragen we ook weer uit, zodat jongeren opnieuw in aanmerking komen met Seiko. Kortom, we zijn weer volop actief op de Nederlandse markt en hopen in de toekomst ons aandeel nog verder te vergroten.” Voor meer informatie: Seiko Benelux Tel. +31 (0) 625 204 844 www.seikovision.com/nl DAT IS EEN VRIJ OPVALLENDE STRATEGIE VOOR EEN KLEINERE SPELER BINNEN HET GLASSEGMENT? “Dat klopt. Dat betekent ook dat je iets goeds moet bedenken. Maar als je kijkt naar hoe het ons de afgelopen jaren is vergaan, dan zie je dat we nu een grote club klanten hebben die erg tevreden zijn met de glazen die we aanbieden. Zowel qua product zelf als customer service et cetera. En we zijn ook begonnen met de Seiko Vision Club: een toffe en inspirerende website speciaal ontwikkeld voor de consument.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4