De Opticien nr6-2022 Online

DE OPTICIEN NR 6 2022 30 INTERVIEW “BIJ BOLD OPTICAL FAIR DRAAIT HET OM BELEVING” BOLD OPTICAL FAIR NODIGT U GRAAG UIT VOOR DE KOMENDE EDITIE OP 29 EN 30 JANUARI 2023. DE NIEUWE LOCATIE IS DEZE KEER EEN ENKELE, MAAR PRACHTIGE, INDUSTRIËLE LOCATIE WAAR U KUNT GENIETEN VAN DE NIEUWSTE BRILLENCOLLECTIES VAN UW FAVORIETE ONAFHANKELIJKE MERKEN, NIEUWE EN OPKOMENDE BRILLENLABELS EN LENZEN OF OOGHEELKUNDIGE INSTRUMENTEN OM UW OPTIEKZAAK NAAR EEN HOGER NIVEAU TE TILLEN. DE REDACTIE VAN DE OPTICIEN GAAT IN GESPREK MET DE GEZICHTEN ACHTER BOLD OPTICAL FAIR, TERRESSA EN WALTER. Bold Optical Fair is inmiddels een welbekende beurs in optiekland. Hoe de beurs ooit tot stand is gekomen, weten veel mensen echter niet. “Heb je even?”, vertelt Walter lachend als we hem en Terressa vragen naar de totstandkoming van de beurs. “Ik kom oorspronkelijk uit de modewereld, maar raakte door mijn toenmalige schoonfamilie in aanraking met de optiek. Al vrij snel ontstond bij mij de liefde voor brillen. Nadat ik een aantal jaren in een optiekzaak had gewerkt, ging ik aan de slag als sub-agent voor een brillenmerk uit Australië. In die tijd leerde ik ook Terressa kennen, zij werkte destijds voor een reclamebureau. Enkele weken later, op een kleedje in het Vondelpark in Amsterdam, vroeg ik: ‘Wat zou je op werkvlak het allerliefst willen doen?’ Haar antwoord was: evenementen organiseren, waarbij alles van A tot Z klopt en tot in de puntjes is uitgewerkt.” Zogezegd, zo gedaan. Vanuit de gezamenlijke interesse voor kunst, richtten Walter en Terressa in 2012, naast hun werk, Stichting Raaf op, een betaalbaar platform waar kunstenaars hun werk tentoon konden stellen. “We zijn destijds begonnen met het organiseren van de kunstmarkt ‘Montmartre in Amsterdam’, op het schilderachtige Amstelveld naast de witte houten Amstelkerk, onze Sacre Coeur. We organiseerden bijzondere kunstmarkten waar meer dan zeventig kunstenaars aan deel hebben genomen. Zij waren hier live aan het werk en er waren workshops voor kinderen met dans en muziek optredens. Achteraf bleek dit de perfecte generale repetitie te zijn geweest voor Bold Optical Fair”, vertelt Terressa. Maar voordat Bold Optical Fair werd geboren, gingen Walter en Terressa binnen de optiek aan de slag als distributeur voor een brillenmerk. “Dit was ook direct de start van WalTerr Eyewear (Walter + Terressa). In de loop van de jaren is ons merkenpalet nog verder uitgebreid en inmiddels hebben we in totaal zes mooie en bijzondere merken in ons portfolio. Met Walter’s achtergrond als opticien weten we vaak precies wat onze klanten nodig hebben en hoe wij hen daarin kunnen faciliteren”, aldus Terressa. DE EERSTE EDITIE IN 2016 In die periode ontstond ook het idee om een optiekbeurs te organiseren en in september 2016 was de eerste editie van Bold Optical Fair een feit. “Vanaf de allereerste Bold Optical Fair hebben we er alles aan gedaan om ons evenement zo goed en professioneel mogelijk te organiseren. De eerste editie heeft tien maanden voorbereidingstijd nodig gehad, dat was best een pittige tijd. Terressa werkte destijds nog bij een reclamebureau en ik zat op de weg als agent voor een aantal brillenmerken. Eenmaal thuis gingen we

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4