De Opticien nr6-2022 Online

DE OPTICIEN NR 6 2022 31 verder aan de slag om Bold Optical Fair uit te werken en vorm te geven. Maar achteraf gezien was alle drukte het meer dan waard!”, vertelt Walter. Terressa vervolgt: “Wij bekijken het organiseren van een beurs vanaf de andere kant. We gaan in de schoenen staan van onze bezoekers en deelnemers en vanuit dat punt gaan we verder kijken. Hoe zou de ideale beurs eruit moeten zien voor de exposanten en bezoekers? Naast een mooi merkenaanbod is communicatie ook erg belangrijk om een succesvolle beurs te kunnen organiseren, dus daar investeren we veel in, zowel offline als online. Elke editie willen we het nog beter organiseren dan de keer daarvoor, we luisteren daarom ook naar de feedback van de deelnemers en bezoekers en doen er ook echt iets mee.” BELEVING Op de vraag wat Bold Optical Fair onderscheidend maakt, antwoordt Walter: “Bij Bold Optical Fair draait het om beleving. Beurzen zijn vaak praktisch, maar wij vinden dat beurzen ook mooi en sfeervol mogen zijn. Je bent wel met je vak bezig, je zult uiteraard ook brillen moeten inkopen, maar je mag natuurlijk ook best genieten tijdens dat proces. Het moet een uitje zijn, iets waar je naar uitkijkt en waar je nog eens aan terugdenkt.” NIEUWE LOCATIE De eerste editie in 2016 werd georganiseerd op Landgoed de Salentein in Nijkerk, op een steenworp afstand van de twee andere grote beurzen Hall of Frames en Centrop Sales. “We wilden een toegevoegde waarde zijn naast de twee andere beurzen en het aanbod voor de bezoeker nog breder en completer maken. De authentieke en historische sfeer van Landgoed de Salentein leende zich perfect voor het exposeren van mooie merken. Op stijlvolle wijze konden merken zich presenteren waardoor de designs en uitstraling van de merken perfect tot hun recht kwamen”, stelt Terressa. Jarenlang werd de beurs georganiseerd op Landgoed de Salentein, maar de komende editie zal plaatsvinden op een nieuwe, wederom bijzondere locatie: de Werkspoorkathedraal in Utrecht, waar in september ook de vorige editie van Hall of Frames plaatsvond. Afgelopen zomer hebben de organisatoren van Hall of Frames en Bold Optical Fair namelijk besloten om de samenwerking aan te gaan en per jaar ieder één editie te organiseren. Over de samenwerking vertelt Walter het volgende: “Door het vertrek uit Nijkerk ontstond er versnippering van de beurzen. Binnen een periode van vier weken waren er drie afzonderlijke beurzen, op drie verschillende locaties. Dit was voor niemand goed, niet voor de leveranciers en niet voor de opticiens. De rust moest teruggebracht worden in optiekland, en samenwerking was daarbij naar ons idee de sleutel tot het succes. Zowel wij als de organisatoren van Hall of Frames hebben één editie opgegeven om ruimte te maken voor elkaar. Zo zitten we niet in elkaars vaarwater en dat is beter voor iedereen. Één beurs, één datum (per inkoopseizoen) en één centrale locatie in Nederland waar iedereen welkom is.” De nieuwe locatie heeft een totaal andere uitstraling dan de vorige edities van Bold Optical Fair, maar Walter en Terressa zijn er enorm enthousiast over. “Het is modern met een rauw en industrieel randje. De arbeiders die hier vroeger werkten, waren trots op hun vak en gedreven door de techniek. En dat zie je nu opnieuw terug in onze deelnemers. Ook op deze nieuwe locatie gaan wij ons uiterste best doen om merkbeleving centraal te stellen. We kunnen niet wachten om iedereen om 29 en 30 januari te verwelkomen tijdens Bold Optical Fair!” Bezoek www.bold-opticalfair.nl voor een compleet overzicht van de deelnemers, om meer te weten te komen over de merken die u op deze beurs zult aantreffen. Praktische informatie: Datum: 29 + 30 januari 2023, Locatie: De Werkspoorkathedraal, Adres: Tractieweg 41, 3534 AP Utrecht, Nederland. Meer informatie: Bold Optical Fair www.bold-opticalfair.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4