De Opticien nr 6-2023 Online

DE OPTICIEN NR 6 2023 12 EVENT Dit evenement bracht niet alleen optometristen en experts samen, maar het markeerde ook de integratie van CooperVision en CooperVision Specialty EyeCare als één team, met als doel de samenwerking te stroomlijnen en een naadloze oogzorgervaring te bieden aan klanten, waarbij zowel aan de reguliere als aan de gespecialiseerde behoeften op het gebied van oogzorg wordt voldaan. Nieuw Nederlands onderzoek Het hoofdthema van de Roadshows was ‘Een leven lang lenzen dragen: van myopie tot en met presbyopie’. Het evenement bood een schat aan informatie en inzichten over verschillende aspecten van oogzorg, variërend van kinderogen tot ouderen. Een opvallend hoogtepunt van de Roadshows was de onthulling van een gloednieuw Nederlands onderzoek naar beeldschermgebruik bij kinderen in de leeftijd van 5 tot 12 jaar. In opdracht van het Oogfonds en mede mogelijk gemaakt door CooperVision, heeft Bureau Objectief uitgebreid onderzoek gedaan naar de gewoonten van kinderen en hun ouders als het gaat om schermgebruik. Dit onderzoek werpt een zorgwekkend licht op de impact van digitale apparaten op de visuele gezondheid van jonge kinderen. Roel Hermans, Senior gedragsonderzoeker bij Bureau Objectief, vertelt: “Tijdens de Roadshows heeft het team van CooperVision op een interactieve manier inzicht gegeven in het creëren van een eigen myopie management praktijk. De avonden zaten goed in elkaar, waren goed georganiseerd en er was veel aandacht voor individuele vragen van ondernemers. Ik ben blij dat ik namens Bureau Objectief heb mogen bijdragen aan deze avonden door ondernemers meer inzicht te geven in het beeldschermgebruik van kinderen van 5 tot12 jaar oud.” Het onderzoek onthulde schokkende cijfers over het schermgebruik van kinderen en de bewustwording van ouders. Nicolette Mouw, Communicatiemanager Oogfonds, benadrukt het belang van de samenwerking met CooperVision: “De samenwerking met CooperVision ziet het Oogfonds als waardevol. Aanvullend aan elkaar zetten we ons in om ouders bewust te maken van de risico’s van veel en langdurig schermgebruik op de kinderogen. Hiermee willen we de kans op het krijgen van ernstige oogaandoeningen op latere leeftijd beperken of voorkomen.” Naast het onderzoek naar beeldschermgebruik, boden de Roadshows ook interactieve workshops en praktijkcasussen met betrekking tot myopie en presbyopie. Deze sessies gaven optometristen de kans om hun kennis te verdiepen en expertise te delen over hoe ze deze problemen in de praktijk kunnen aanpakken. Kortom, de CooperVision Roadshows boden een rijke bron van kennis en inzichten voor optometristen en oogzorgprofessionals in de Benelux. Deze evenementen benadrukken het belang van samenwerking, educatie en bewustwording in het waarborgen van de visuele gezondheid van mensen van alle leeftijden, van de jongsten tot de ouderen. Meer informatie: CooperVision Tel. +31 (0)183406080 www.coopervision.nl COOPERVISION KIJKT TERUG OP INSPIRERENDE ROADSHOWS IN DE BENELUX Onlangs vonden de CooperVision Roadshows plaats, verspreid over tien verschillende locaties door de Benelux. Tijdens deze Roadshows kwamen verschillende onderwerpen aan bod, waaronder het gloednieuwe Nederlandse onderzoek naar beeldschermgebruik bij 5- tot 12-jarigen, het opzetten van een myopie managementpraktijk, de waardevolle rol van Generatie Z in uw praktijk, praktische tips voor efficiënte refracties bij jongvolwassenen en de talloze kansen binnen de multifocale doelgroep. ▲ Team Arnhem ▲ Team Eindhoven ▲ Team Utrecht ▲ Team Rotterdam

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4