De Opticien nr6-2024 Online

DE OPTICIEN NR 6 2024 72 OPTIEK IN BEELD – DAAN’S OPTIEK Daan Seitz, oprichter en eigenaar van het bedrijf, blikt terug op de beginjaren van zijn zaak. “Toen we in 2009 begonnen, wilden we vanaf dag één vooruitstrevend zijn. Destijds waren we de eerste in de regio die oogmeetapparatuur volledig digitaliseerden”, vertelt hij trots. “Het digitaal inmeten van brillenglazen via gezichtsscans was destijds revolutionair. Innovatie zit in ons DNA.” Vooruitstrevende technologie en merken De keuze om direct in te spelen op technologische ontwikkelingen bleek de sleutel tot succes voor Daan’s Optiek. Maar innovatie beperkt zich niet alleen tot apparatuur. “Naast de modernste oogmeetapparatuur wilden we ook brillen van bekende, hoogwaardige merken aanbieden. Onze klanten verwachten kwaliteit en stijl en daarom werken we al jaren samen met merken als Tom Ford, Gucci, DITA, Porsche Design, Orgreen en Silhouette”, vertelt Daan. DAAN’S OPTIEK VIERT 15-JARIG JUBILEUM Sinds de oprichting in 2009 heeft Daan’s Optiek zich altijd op de toekomst gericht. Wat begon als een vooruitstrevende winkel aan de Dorpsstraat in Bergschenhoek, groeide al snel uit tot een toonaangevend bedrijf dat klanten trekt van buiten de regio. Onlangs vierde het bedrijf zijn 15-jarig jubileum, een mooie aanleiding voor vaktijdschrift De Opticien om een bezoek te brengen aan de winkel. “De brillenmarkt verandert voortdurend en het is belangrijk om ons aanbod fris en uniek te houden”, vervolgt hij. “Daarom bezoeken we regelmatig internationale beurzen om op zoek te gaan naar nieuwe merken. Onze vaste merken blijven populair, maar we vinden het ook belangrijk om nieuwe, inspirerende collecties te presenteren. Dat maakt ons aanbod zo divers.” Focus op kinderbrillen Naast de uitgebreide collectie voor volwassenen, heeft Daan’s Optiek ook oog voor de jongere klanten. Lansingerland is een kinderrijke gemeente, wat een belangrijke rol speelt in het aanbod van de optiekzaak. “We hebben een uitgebreide collectie kinderbrillen van merken zoals Etnia Barcelona, Nike, Vingino, Tom Tailor, Strong en Izipizi. Ouders kunnen bij ons ook kiezen voor het Kinder Brillen Voordeel Plan, waarmee ze voordelig brillen kunnen aanschaffen voor hun kinderen.” Daarnaast biedt het bedrijf lensklanten het Lens Care Plan aan en voor diegenen die willen sparen voor hun nieuwe bril is er het Bril Spaar Plan, met een rendement van 15%. “We willen het voor iedereen zo aantrekkelijk mogelijk maken om voor kwaliteit te kiezen”, voegt Daan toe. Verhuisd en gegroeid De visie en werkwijze van Daan’s Optiek sloegen zo goed aan dat het bedrijf uit zijn jasje groeide. In 2014 besloot Daan daarom de zaak te verhuizen en een nieuw hoofdstuk te beginnen op De Vlashoeck. De winkelruimte groeide meer dan 2,5 keer in oppervlakte, wat niet alleen de presentatie van

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4