Fietszaken nr1-2023 Online

36 FIETSZAKEN NR 1 2023 INTERVIEW TIMYO BEWIJST INNOVATIEKRACHT MET ZELFONTWIKKELDE KREUTZER-AANDRIJFSYSTEMEN Bij Timyo, dat in 2015 in Nederland werd opgericht, wordt elke dag met veel passie gewerkt aan het ontwerpen, ontwikkelen en produceren van kwalitatief goede e-bikes voor een diverse doelgroep aan dealers en consumenten. Met een eigen framefabriek en zelfontwikkelde Kreutzeraandrijfsystemen neemt het bedrijf een bijzondere positie in binnen de branche. We spreken met Marketing Manager Eleonora Agus over de ontwikkelingen bij Timyo: “Innovatie zit in ons hart, onze producten laten dat direct zien.” Sinds 2015 is Timyo gestaag gegroeid en vandaag de dag vallen drie merken onder de Timyo-paraplu: VanDijck, Keola en Muon. “Elk merk heeft een eigen unieke identiteit en richt zich op een specifiek segment”, licht Agus toe. Het bekendste merk, VanDijck, is gericht op de wat 35+ e-bikegebruiker. Het merk staat voor klassieke elegantie en is geïnspireerd door de rijke fietsgeschiedenis van Nederland. Keola heeft een dynamische, hippe uitstraling en richt zich vooral op het jongere segment. Keola valt op door de levendige kleuren en het frisse design en wil een levensstijl stimuleren van mensen die volop genieten van elk moment. Muon is een sportieve e-bike die snelheid en comfort combineert. Het is een veelzijdige collectie die de Nederlandse fietscultuur combineert met de outdoor lifestyle die mensen in gebieden als Noord-Amerika hebben.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4