Fietszaken nr1-2024 Online

FIETSZAKEN NR 1 2024 22 COVERSTORY: STOER BIKES Samenwerking met Bafang, Tracefy en ABUS Daarnaast is een belangrijk kenmerk van de fietsen het gebruik van het volledige Bafang-systeem. “Met componenten als de trapassensor, controller, display en bekabeling van Bafang bieden we een geïntegreerde en efficiënte oplossing", vertelt Joeri. "Het Bafang-systeem wordt nog verder versterkt door de beschikbaarheid van een uitleestool, waarmee dealers snel en gemakkelijk de status van de fiets kunnen zien. Deze technologische benadering draagt bij aan een verbeterde service-ervaring voor zowel dealers als eindgebruikers.” Ook op het gebied van veiligheid en diefstalgevoeligheid timmert STOER hard aan de weg. Naast startonderbreking zit een GPS-tracker van Tracefy in alle fatbikes. Hiermee kunnen gebruikers hun fiets eenvoudig tracken en geofencen. Zo zijn ze altijd op de hoogte van de locatie van hun fiets en als-ie gestolen wordt, gaat het opsporingsteam van Tracefy erachteraan. STOER werkt daarnaast met ABUS aan een ‘one key solution’. Dit betekent dat met één sleutel meerdere sloten, waaronder het accuslot, vouwslot en extra slot, geopend kunnen worden met een specifieke code. Breder publiek aanspreken Het allereerste model van STOER Bikes, de Ultimate S1, is sinds kort vergezeld door de Ultimate S1 Plus, die de nieuwe standaard wordt met 2-speed geïntegreerde naafversnelling, Gates CDX riemaandrijving, GPS en uitneembare accu. Het UrbanX-model verkeert momenteel in de afrondingsfase en richt zich op het lagere prijssegment, met behoud van essentiële componenten. “Dit model is ontworpen om een breder publiek aan te spreken, zonder concessies te doen aan de kwaliteit”, geeft Joeri aan. “Hij heeft alle componenten die op de Ultimate zitten, alleen heeft die geen achtervering en heeft de in het frame verwerkte accu een minder groot bereik.” Voor wie op zoek is naar een mix van de ervaring van een fiets en het gemak van een scooter, introduceert STOER later dit jaar de CityX. Ook staat in de zomer de lancering van een bakfiets, de CargoX, gepland. STOER gaat voor een gestage uitbreiding van hun dealernetwerk, waarbij ze zich richten op een totaal van ongeveer vijftig dealers voor de start van het aankomende fietsseizoen. Thomas: “We leveren complete fietsen en schuiven geen dozen. Deze persoonlijke werkwijze zorgt niet alleen voor een perfecte assemblage van de fiets, maar levert ook positieve reacties op. We hebben regelmatig contact met dealers, bezoeken hen vaak en we bieden voldoende ondersteuning. WE WILLEN NIET ALLEEN MEER DEALERS AAN ONS BINDEN, MAAR OOK VOOROPLOPEN IN DE ONTWIKKELING VAN FATBIKES Oprichters Thomas (links) en Joeri Visser van STOER Bikes

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4