Fietszaken nr1-2024 Online

FIETSZAKEN NR 1 2024 40 FIETSZAAK IN BEELD Eyeopener Op gezellige wijze werd de opening van de winkels gevierd met een winterfestival. Brouwer geeft aan dat in de wintermaanden mensen minder geneigd zijn om zich te oriënteren op een nieuwe fiets, waardoor deze vorm een warm welkom met bewust een minder commerciële insteek was. “Verschillende doelgroepen kwamen langs, waarbij het eerste moment gericht was op aannemers, onderaannemers, buurtbewoners en vertegenwoordigers van de merken die we voeren. ‘s Avonds werd een soortgelijk evenement gehouden voor vrienden en familie. Bezoekers waren verrast. Vooral de mensen die bekend zijn met traditionele fietszaken. De ongewone uitstraling en het uitgebreide productaanbod waren voor hen een eyeopener, omdat ze niet wisten dat er zoveel merken en modellen beschikbaar zijn.” In de cargo store zijn maar liefst negen verschillende merken en achttien verschillende bakfietsen te vinden, waaronder de gehele top 10 van bakfietsen die op de markt beschikbaar zijn. Dit assortiment biedt klanten een uitgebreide keuze en de zekerheid dat ze de gewenste bakfiets kunnen vinden. In de bike store herbergt het assortiment bekende merken als Gazelle, Batavus, Sparta, Giant, Cortina en binnenkort ook Flyer. Tot slot vind je in de mobility store modellen van merken als Van Raam, Huka en pfautec. Volgens Brouwer hebben ze ‘alle mobiliteitsfietsen die je kan bedenken’. Van één naar tien personeelsleden De oorsprong van de winkels ligt 35 jaar geleden bij het familiebedrijf Brouwer Bike Store, voorheen bekend als Ben Brouwer Tweewielers, opgericht door Bart Brouwers’ vader en moeder. Tien jaar geleden trad Brouwer als jonge jongen toe tot het bedrijf. Toen hem op 25-jarige leeftijd werd gevraagd of hij de winkel wilde overnemen, groeide het bedrijf onder zijn leiding aanzienlijk, van één personeelslid naar tien in slechts een paar jaar. “Dat begon met het aannemen van een werkplaatschef en stagiairs. De groei werd verder gestimuleerd door externe factoren, zoals de invloed van corona en een nieuwe branding. We maakten niet alleen lokaal, maar ook online veel geluid en gingen sponsorships aan. Inmiddels hebben we onder meer zes monteurs, een werkplaatschef, een shopmanager en een marketeer in huis.” Brouwer hecht veel waarde aan de verbinding met zijn team. Een ruimte boven de cargo store is specifiek gericht op trainingen, meetings en borrels voor het personeel. “Het team dat ik om me heen heb, is geweldig. Als ik de komende KEUZES VOOR EEN ROLSTOELVRIENDELIJK TOILET EN DE MOGELIJKHEID OM BABY’S TE VERSCHONEN, ZIJN VOOR MIJ DE KERS OP DE TAART

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4