FIETSZAKEN NR 1 2025 47 De nieuwe Noah Fast is volledig ontwikkeld op basis van de meest recente UCI-regelgeving met betrekking tot buizenvormen en profielen. Het grote verschil is het gebruik van de 8:1-regel, die bepaalt dat buizen acht keer langer dan de breedte mogen zijn, waar dat vroeger 3:1 was. De Noah Fast heeft lange, smalle profielen in de vork en de staande achtervork. De enorme onderbuis van het frame springt eveneens onmiddellijk in het oog en is speciaal vormgegeven om de luchtstroom rond de drinkbussen te geleiden zonder enige drag te creëren. Moderne fietspositie De geometrie van de Noah Fast is speciaal ontwikkeld om tegemoet te komen aan de veranderende behoeften van wielrenners, die steeds vaker kiezen voor een meer voorwaartse fietspositie. Op basis van de data die ze .. uit de jarenlange sponsoring in het wegwielrennen bepaalden de ingenieurs dat een zithoek van 76 graden overeenkomt met de mediaan. Het verlagen van de trapas en het aanpassen van de balhoofdbuis zorgt ervoor dat de rijder een meer agressieve aerodynamische houding kan aannemen. Cockpit focus aero houding De nieuwe Nimbus Aero cockpit van de Noah Fast is speciaal ontwikkeld voor dit nieuwe model. De focus lag op de combinatie van aero performance en comfort. Door de cockpitintegratie is er minder turbulentie in vergelijking met een klassieke cockpitintegratie. Verder volgt de Nimbus Aero cockpit de trend in NIEUWE RIDLEY NOAH FAST IS 8,5 WATT SNELLER DAN VOORGANGER Sprintbommen als Robbie McEwen, André Greipel en Caleb Ewan wonnen massasprints in de Tour op de Ridley Noah. De aero ingenieurs van Ridley begonnen vanaf een wit blad aan de derde generatie van de 100% aero bike en presenteren de nieuwe Noah Fast. De Noah Fast is bij een snelheid van 50 kilometer per uur 8,5 watt sneller dan haar voorganger. het peloton naar smallere sturen. De Nimbus Aero cockpit heeft een breedte van 360mm bovenaan en 400mm onderaan. Door de vorm van de stuurbocht staan de shifters ook lichtjes naar binnen gekanteld, wat ook bijdraagt aan een meer aero positie. bovenkant van het stuur heeft een lichte verbuiging naar de renner toe, wat voor een natuurlijke positie van de polsen zorgt wanneer de renner met de handen bovenop het stuur rijdt. Deze cockpit is verkrijgbaar in een breed scala aan stuurpenlengtes (vijf opties) en hoogtes (drie opties) om een grote variatie aan bikefits te kunnen bedienen. Meer informatie: Ridley www.ridley-bikes.com PRODUCTNIEUWS
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4