Fietszaken nr2 2023

FIETSZAKEN NR 2 2023 19 MET DIT EVENEMENT WILLEN WE ONZE FIETSVRIENDEN BEDANKEN, IN DE WATTEN LEGGEN EN BETREKKEN BIJ DE NIEUWSTE ONTWIKKELINGEN Beleving van fabrikant De bezoekers van de dealershow die we spraken, waren eigenlijk allemaal positief. Zo zei fietszaakhouder Theo van Zanten: “Het is gezellig en alles is goed verzorgd. Ik ga meestal naar deze dealershow, vooral om bij te blijven. Ik ben Sparta-dealer, dus daar focus ik me op. Verder houd ik mijn ogen open voor andere merken en kijk ik naar de trends. Als je hier als Accell-dealer niet bent, mis je de beleving waar de fabrikant mee bezig is. Ook praat het in de winkel net wat makkelijker met de accountmanager, als je alles al hebt gezien.” Net als Van Zanten is Luc Wynants van Fietsen Luc een trouwe bezoeker: “Ik ben er ieder jaar bij”, vertelde hij enthousiast. “Voor de nieuwe modellen en om inspiratie op te doen voor de inrichting van mijn winkel. Door deze dealershow ben ik bezig met de toekomst. Ik maak overal foto’s van en kijk hoe ik producten in mijn winkel kan neerzetten. Voor mij is dat heel belangrijk. Je mist veel als je als Accell-dealer hier niet naartoe komt.” Niet allemaal losse afspraken Stefan Fransen van Pedal uit Venlo ziet de efficiënte van een evenement als dit. “Mijn indruk is ontzettend positief. Wat zijn nieuwtjes? Aan welke andere onderdelen kan ik nog meer denken? Zijn er nieuwe tassen? Ook raakte ik in gesprek met KOGA om te kijken of ik dat merk in mijn winkel kan zetten. Pedal bestaat pas een jaar, dus voor mij is dit een goed moment om te kijken wat ik nog meer allemaal wil. Het is fijn dat je alles in één keer kan zien, ook de merken die je niet voert, in plaats van dat je allemaal losse afspraken moet maken.” Niet bij Vrienden van Accell Live geweest? Geen probleem. “De accountmanager informeert je over de noviteiten”, sloot Laarhuis af. “Alle dealers hebben informatie ontvangen over de hoogtepunten van de dealershow. Zo proberen we iedereen erbij te betrekken, want niet alle dealers konden erbij zijn.” Frumau-Luckman: “En het werkt twee kanten op. Ook wij willen informatie ontvangen van dealers. We zijn een bedrijf dat producten in de markt zet, maar de gedachte daarachter is veranderd ten opzichte van vroeger. Waar we eerder aanbodgericht werkten, is dat nu meer vraaggericht, waarbij we de consument en dealer centraal zetten.” Meer informatie: Accell Group Tel. +31 (0)513 639 703 www.accell-group.com De presentatie van Batavus

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4