Fietszaken nr2 2023

FIETSZAKEN NR 2 2023 4 INHOUD P. 22 COVERSTORY KNAAP Terwijl een groot aantal verzekeringsmaatschappijen eerder dit jaar besloot om fatbikes niet meer te verzekeren, werkte Knaap aan een oplossing. Het fatbike-merk introduceert in samenwerking met Fris Opsporing een track en trace-optie plus opsporingsdienst. Dit wordt mogelijk gemaakt door een samenwerking met een vooraanstaande fietsverzekeraar, waarbij een speciale Knaap-polis is ontwikkeld. P. 14 GEHOORBESCHERMING IN DE FIETSZAAK Wat veel mensen niet beseffen, is dat geluidsniveau schadelijk kan zijn voor het gehoor. Merlijn Vink van Elacin, een bedrijf dat gespecialiseerd is in op maat gemaakte gehoorbescherming en communicatieoplossingen, vertelt wat de regels zijn rondom geluid op de werkvloer. Ook lees je wat je zelf kan doen als ondernemer om gehoorproblemen te voorkomen. P. 18. DEALERDAGEN ACCELL In een tijd waarin de fietsbranche het moeilijk heeft, bracht Accell met zijn jaarlijkse dealershow ondernemers in de feeststemming. Op 10 en 11 september presenteerden de merken van Accell de nieuwe collecties en innovaties voor 2024, met als thema ‘Vrienden van Accell Live’. “De fietsen waren de hoofdact, terwijl de innovaties de sterren van de show waren.” P. 10 INTERVIEW INVENCE Als fervent mountainbiker wilde Siebrand van der Veen niet alleen de sport beoefenen, maar de fietsen ook beter maken. Wat begon als een passie voor fietsen verbouwen, groeide al snel uit tot zijn eigen merk Invence. Over het gebruik van grafeen, de verschillende modellen en over dealers die in alle vrijheid het merk moeten gaan vertegenwoordigen. 14 18 22 10

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4