36 FIETSZAKEN NR 2 2025 REMBLOKKEN DE KRACHT VAN SINTER REMBLOKKEN VOOR VERSCHILLENDE RIJSTIJLEN De remblokken van Sinter zijn het resultaat van meer dan 50 jaar ervaring in de productie van wrijvingsmaterialen in Europa. Ze worden in-house ontwikkeld door het Sinter Friction Materials R&D Lab. De remblokken bieden de rijder een uitzonderlijke kracht, remgevoel en controle. Verkrijgbaar in vier verschillende samenstellingen, bieden ze een upgrade voor elk remsysteem, passend bij verschillende rijstijlen. Rood S514 De Rood S514 remblokken bieden consistente prestaties dankzij hun medium compound en wrijvingsstabilisatoren. Ze zorgen voor betrouwbare remkracht met soepele modulatie en een prettig remgevoel. De toevoeging van keramische deeltjes zorgt voor een zachte ‘bite’ en een hoge slijtvastheid. Deze remblokken zijn ontworpen voor voorspelbare allround prestaties en bieden een goede prijskwaliteitverhouding met een lange levensduur. Blauw S530 De Blauw S530 remblokken, herkenbaar aan hun blauwe kleur, zijn geoptimaliseerd voor constante remkracht, hoge modulatie en comfort op de remhendel, zelfs bij langdurig gebruik onder verschillende temperatuursomstandigheden. Dit maakt ze bijzonder geschikt voor zwaardere fietsen zoals e-bikes. Ze bieden hittebestendige, stabiele prestaties door een mix van koolstof- en Kevlar-vezels en hebben een extra lange levensduur dankzij het slijtvast compound. Metaal- en keramische deeltjes verbeteren de wrijvingseigenschappen en slijtvastheid. Groen S2032 De Groen S2032 remblokken zijn ontworpen voor extreme remprestaties onder diverse temperatuuromstandigheden. Deze state-of-the-art compound stelt rijders in staat om agressief te remmen, terwijl ze ultieme controle behouden, ongeacht het terrein. Ze zijn ideaal voor rijders die laat en hard remmen en bieden een zachte compound met stille remkracht dankzij wrijvingscoëfficiëntversterkers en op maat gemaakte hars. Kevlar-vezels zorgen voor slijtage- en temperatuurbestendigheid, terwijl keramische deeltjes zorgen voor een hoge initiële ‘bite’ voor precieze remkracht. Nieuwe remblokken inremmen: 1. Maak de remschijf grondig schoon en ontvet deze. Effectief remmen hangt af van een goede samenwerking tussen de remblokjes en de schijf. Tijdens het inremmen wordt materiaal van de blokken op de schijf afgezet, dus een schone schijf is cruciaal. 2. Installeer je nieuwe remblokken volgens de instructies van de fabrikant. Raak de remvoering niet aan; houd de blokken vast bij de metalen achterkant of gebruik handschoenen. 3. Activeer de remhendel niet zonder het wiel geïnstalleerd is – als dit toch gebeurt, moet je mogelijk de remblokjes en zuigers terugduwen met het juiste gereedschap. 4. Na het opnieuw installeren van je wiel, voer je het inremproces uit op een verkeersvrije locatie of op de Sinter Smart Bedding Machine. Met een breed scala aan verschillende remblokken, remsystemen en schijven op de markt, maakt deze machine het eenvoudig voor monteurs om de juiste modus te kiezen om de remblokken correct in te rijden. 5. Op een verkeersvrije locatie: Rijd met 15 km/u en rem 20 keer af tot 5 km/u, zonder je wiel te blokkeren. 6. Verhoog je snelheid tot 25 km/u en rem 10 keer krachtiger af tot 5 km/u, zonder blokkeren. 7. Rijd vervolgens 30 km/u en rem twee keer krachtig af tot 5 km/u. 8. De remblokken zijn nu ingeremd. Dit proces is essentieel – zonder correct inremmen zal je remprestatie niet optimaal zijn. Meer informatie: Sinter | sales@sinter.cc | www.sinter.si/collections/bike
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4