FIETSZAKEN NR 3 2024 16 BRILLEN SCANDINAVISCH DESIGN EN KWALITEIT KOMEN SAMEN BIJ FIETSBRILLEN BLIZ Sinds 2007 is Bliz een toonaangevend merk in de sportmarkt in Scandinavië. Het merk onderscheidt zich door een aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding. Bliz biedt functionele en hoogwaardige brillen tegen een scherpe prijs, met de nadruk op Scandinavisch design. “Bliz richt zich op de ‘weekend warriors’, een doelgroep tussen de 18 en 45 jaar”, legt Gardien uit. “Dit zijn mensen met een zeer actieve levensstijl die doordeweeks druk zijn. In het weekend hebben ze de behoefte om flink te sporten.” Verhaal achter Bliz Het begon allemaal in Zweden als een klein bedrijf met een grote ondernemersgeest. “Deze ‘spirit’ en Scandinavische werkwijze zijn nog altijd voelbaar bij het merk.” Bliz biedt kwalitatieve sportuitrusting; (sport)brillen, ski goggles en helmen, allemaal ontworpen voor mensen die de sport- en Bliz is een gevestigde naam in Zweden en ver daarbuiten. EssilorLuxottica heeft het Scandinavische sportbrillenmerk toegevoegd aan haar portfolio. “We zien veel potentie in het merk, omdat we onze klanten zo een volledig assortiment kunnen bieden in sportbrillen”, aldus Thom van den Ham, Producttrainer/ Tech Rep Benelux. Vaktijdschrift Fietszaken sprak met Van den Ham en Trade Marketing Manager Bram Gardien over de kernwaarden van Bliz en de plannen van het merk. weerelementen moeten trotseren. Van den Ham: “De focus van Bliz ligt op sporten als outdoor, (cross-country) skiën, training, fitness en fietsen op diverse terreinen.” De slogan van Bliz is ‘Designed by active people for active people’. Bliz werkt intensief samen met een grote groep Europese topsporters uit diverse disciplines. De feedback van de atleten gebruiken we om onze producten door te ontwikkelen. Zo staan we dicht bij de eindgebruiker.” De sportuitrusting van Bliz is geïnspireerd door de robuuste Scandinavische natuur en belichaamt de essentie van Scandinavisch denken en vakmanschap. Met ongeëvenaarde duurzaamheid, minimalistisch ontwerp en bewezen kwaliteit zijn de producten bestand tegen de meest barre omstandigheden en klaar om elke uitdaging aan te gaan. Aanvulling op jouw assortiment De collectie van Bliz-sportbrillen bestaat uit acht modellen. De kleurvariaties zijn talrijk. Daarom is deze collectie een perfecte combinatie van functionele modellen met levendige kleuren, tegen een aantrekkelijke prijs. Gardien: “Bliz kiest voor een stabiele collectie met de focus op diversiteit in het kleurenpalet. Deze stabiliteit wordt door de winkels als zeer prettig ervaren. Zo hoeven winkeleigenaren niet elk jaar nieuwe collecties aan te schaffen of oude collecties af te prijzen.” Van den Ham: “Als fietszaak kies je niet voor Bliz als je alleen zwart, wit en transparant wil aanbieden. Dat kunnen we natuurlijk ook leveren,, maar daarnaast staat Bliz voor levendige kleuren, wat het assortiment erg aantrekkelijk maakt.” Bliz biedt diverse modellen aan voor kleinere gezichten. Daarmee zijn de brillen ook zeer geschikt voor vrouwen. De brillen hebben diverse aanpassingsmogelijkheden. Zo zijn de neusbruggen en pootjes af te stellen, zodat de bril perfect past bij iemands hoofd. Ook is het glas makkelijk te vervangen als de weersomstandigheden hierom vragen. Voor brildragers is er een clip-on beschikbaar. Daarmee bereikt Bliz een bredere doelgroep, aangezien steeds meer sporters kiezen voor een sportbril op sterkte. Alle brillen worden geleverd in een stevige case, met een microvezeldoekje en aanvullende informatie. “Om het product mooi te presenteren, hebben we toffe displays beschikbaar waarop de Bliz-brillen eenvoudig en compact zijn te presenteren”, zegt Gardien.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4