21 FIETSZAKEN NR 4 2024 COVERSTORY: TILROY “TILROY BIEDT EEN OMNICHANNELERVARING, WAARBIJ WINKEL, WEBSHOP EN VOORRAAD ÉÉN GEHEEL VORMEN” Consumenten beginnen tegenwoordig hun zoektocht en oriëntatieproces online, om zich daarna naar een fysieke fietszaak te verplaatsen. Om mee te groeien met deze digitale tijd, begon Yana Dejonghe van Aerts Action Bike haar zoektocht naar een kassasysteem dat de webshop, voorraad en winkel goed met elkaar verbindt. Uiteindelijk kwam ze uit bij Tilroy. De redactie van vaktijdschrift Fietszaken sprak met de Belgische fietsenzaak-eigenaresse over haar ervaringen met het kassasysteem van Tilroy. Yana's man, een fanatieke wielrenner vanaf jonge leeftijd, zette zijn passie voor fietsen om in een baan als mechanieker in een fietsenwinkel. “Mijn man wilde graag voor zichzelf beginnen in zijn geboortedorp Kalmthout. Aerts Action Bike was een erkende zaak in de regio en tevens de enige fietszaak. Proactief stapten we binnen met de vraag of de eigenaar de zaak wilde overdragen. Uiteindelijk namen we de winkel over in 2010. Waar ik gedurende de eerste jaren aan de zijlijn meehielp, ben ik de laatste tien jaar actief betrokken bij het bedrijf als bestuurder. In de jaren dat we de winkel hebben, is er veel veranderd, zowel in het assortiment, de fysieke ruimte als online”, vertelt Yana.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4