FIETSZAKEN NR 6 2024 16 INTERVIEW Gefeliciteerd met de verhuizing! Kun je ons wat meer vertellen over deze stap? “We zijn enorm blij met ons nieuwe pand. Het is vier keer zo groot als het vorige, wat ons in staat stelt om op verschillende vlakken uit te breiden. De benedenverdieping is ingericht voor opslag, en we hebben plannen om een showroom te creëren zodat klanten en partners op locatie onze bikes kunnen ervaren. Boven hebben we de opslag van kleinere onderdelen, alsook ruimte voor assemblage, onderhoud en een kantoorruimte. Het nieuwe pand biedt ons veel flexibiliteit en ruimte om door te kunnen groeien.” Naast de verhuizing hebben jullie nog meer nieuws: de aankondiging van de CargoX. Wat maakt deze bakfiets speciaal? “De CargoX is iets nieuws voor ons én voor de cargomarkt. Het is een elektrische bakfiets ontworpen om verschillende stadse uitdagingen aan te kunnen. Je kunt er gemakkelijk als gezin boodschappen mee doen of als ondernemer ladingen mee vervoeren. De CargoX is uitgerust met de Bafang H720 systeem met 92Nm koppel, dat samenwerkt met de krachtsensor, Gates riemaandrijving. Dit betekent dat de fietser zich geen zorgen hoeft te maken over schakelen, omdat het systeem zich automatisch aanpast aan de omstandigheden. Dit Bafang-systeem biedt onderhoudsvrijheid, omdat het de motor en versnelling in één systeem combineert. Dit voorkomt dat je zowel een motor als een extern versnellingssysteem nodig hebt. Veel van de systemen die je tegenwoordig tegenkomt, vooral bij e-bikes, werken met complexe apps of knoppen die je moet instellen. We wilden het voor onze klanten eenvoudiger maken.” STOER BIKES ZET GROTE STAPPEN MET NIEUW PAND EN INNOVATIEVE BAKFIETS: DE CARGOX STOER Bikes blijft verder groeien. Onlangs verhuisde ze naar een nieuw, groter pand en introduceerde ze de STOER CargoX, een elektrisch aangedreven cargobike. We spraken de oprichters van STOER Bikes, Joeri en Thomas Visser, over de uitbreiding en de lancering van hun nieuwste innovatie, de CargoX. De CargoX heeft dikke banden, wat is het voordeel daarvan voor de rijder? “De dikke banden brengen we voor het eerst naar het cargotransport. Bij een bakfiets zie je het voorwiel niet als je aan het fietsen bent, waardoor je bijvoorbeeld een putje op de weg niet altijd op tijd kunt zien. Met dunnere banden die bakfietsen normaal gesproken hebben, voel je veel meer schokken van gaten of bulten in de weg, en kun je ook makkelijker in een rails terechtkomen. De brede banden bieden meer stabiliteit, waardoor je ook minder last hebt van zware schokken bij een bult of gat in de weg.” Waarom hebben jullie gekozen voor een bakfiets, naast jullie huidige fatbikes? “Een bakfiets is een product waar mensen behoefte aan hebben. Je ziet dat veel consumenten hun tweede auto verkopen om over te stappen op een bakfiets, of (wonen in de stad en) kopen zelfs helemaal geen auto meer en kiezen direct voor een bakfiets. Onze fatbikes zijn meer een luxeproduct. Je kan op een normale fiets ook je kinderen naar school brengen. Maar een bakfiets biedt meer mogelijkheden doordat je bijvoorbeeld de boodschappen mee kunt nemen en twee tot vier kinderen, en comfortabel langere afstanden kunt afleggen. De CargoX is al in pre-order gegaan en de eerste batch is al verkocht. Ook vanuit het buitenland zien we veel interesse van consumenten voor deze bakfietsen, wat ontzettend positief is.” Wat kunnen we nog meer van STOER Bikes verwachten in 2025? “Het nieuwe pand is natuurlijk al een grote stap. We zullen de komende maanden aan de slag gaan om ons pand helemaal af te maken, zodat we volgend jaar een mooie dealerdag kunnen organiseren bij ons. Daarnaast doen we momenteel al veel in het buitenland, waar we onze fatbikes verhuren en tours kunnen aanbieden op verschillende locaties. Dit doen we ook bij enkele hotels in Nederland, waar onze fietsen voor verhuur beschikbaar zijn. Volgend jaar zullen we de mogelijkheden verder onderzoeken. En volgend jaar hebben we natuurlijk de lancering van CargoX. Het eerste prototype van de bakfiets kon je al bewonderen op het International Cargo Bike Festival, maar het eerste officiële model wordt gepresenteerd op het B2Bfestival op 9 en 10 februari 2025 in Den Bosch. Aansluitend zijn de bakfietsen vanaf maart leverbaar.” Meer informatie: Tel. +31 (0)20 2157199 info@stoerbikes.com www.stoerbikes.com
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4