FIETSZAKEN NR 6 2024 17 BEDRIJFSREPORTAGE KIJKJE ACHTER DE SCHERMEN BIJ ABUS: FAMILIEBEDRIJF MAAKT HET LEVEN EEN STUKJE VEILIGER Twintig fietswinkels brachten op uitnodiging van ABUS een bezoek aan het hoofdkantoor in Wetter en de productielocatie in Rehe. Ook de redactie van vaktijdschrift Fietszaken reisde begin november naar Duitsland, waar we een kijkje kregen achter de schermen van het internationale bedrijf. Vanaf het begin is de missie van het familiebedrijf: ‘Ons leven veiliger maken’, en dit vormt tot op de dag van vandaag de kern van hoe ABUS onderneemt. Dennis van Iperen, Marketing Specialist bij ABUS, geeft ons een rondleiding door het ABUS museum in het hoofdkantoor. De tijdlijn gaat terug tot 1924, waar je het eerste slot de ‘Iron Rock’ ziet hangen. “De 64-jarige August Bremicker begon met het maken van sloten in de kelder van zijn huis. Hij en zijn zonen lanceerden daar hun eerste hangslot, dat in die tijd baanbrekend was voor zowel zijn toekomst als die van zijn familie”, vertelt Dennis. De naam ABUS staat ook voor de oprichter en zijn zonen: August Bremicker Und Söhne. De tijdlijn gaat door tot 2024 en zal nog aangevuld worden de komende jaren, waarbij je steeds meer producten voor verschillende soorten gebruikers en toepassingen erbij ziet komen. Het bedrijf biedt vandaag de dag producten in drie segmenten: beveiliging voor thuis (denk aan deurcilinders en alarmsystemen), veiligheid op het werk (van cameratoezicht tot toegangsbeheer voor bedrijfsterreinen) en mobiele veiligheid (de fiets- en motorsloten en helmen voor sport en vrije tijd). Lees verder op de volgende pagina ▶
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4