Fietszaken nr6-2024 Online

FIETSZAKEN NR 6 2024 41 zichtlijnen en details zoals een gezellige koffiehoek met een verlaagd plafond om het knus te maken. We willen dat mensen zich meteen thuis voelen.” Michel: “Ik had nooit gerealiseerd wat de uitstraling van een pand kan doen. Voorheen was ik altijd druk en was het in de winkel altijd druk, ik had geen oog voor het interieur. Een klant zei laatst tegen mij: “Ik kom al jaren bij jou, maar het voelde alsof ik bij een slager een fiets kocht. Het was altijd hectisch aan dezelfde balie werden fietsen verkocht, gerepareerd en afgeleverd. Nu voelt het als een echte fietswinkel.” De winkel heeft meerdere ingangen en een georganiseerde indeling, met een ontvangst balie, een werkplaats en een aparte balie voor nieuwe fietsen die worden opgehaald. “Deze indeling zorgt ervoor dat we echt de aandacht aan onze klanten kunnen geven. Fietsen verkopen kan iedereen, maar de nazorg is nog belangrijker”, vertelt Ingrid. Na de opening bleek zelfs 450 m2 winkelruimte al snel te klein. “We waren een paar weken open en overal stonden fietsen, zelfs op kantoor en in de kantine. In 2020 kochten we daarom twee pandjes erbij, in totaal 300 m2 extra.” De winkel van Fietsplezier Heesch biedt nu een assortiment fietsen voor jong en oud. “Een aantal jaren terug kocht iemand rond de zestig een nieuwe fiets en fietste met 14 kilometer door het dorp heen. Nu zien we klanten van 86 jaar die nog een elektrische fiets kopen. Ze blijven veel langer fietsen door de elektrisch fietsen en de mogelijkheden die we hebben tot lage instapmodellen of driewielers.” Kracht van het team Michel, ontdekte dat het leiden van een bedrijf met meerdere medewerkers een andere uitdaging is. “Ik kom echt uit de praktijk en had twee man personeel. Het leiden van een bedrijf met meerdere werknemers is weer een andere tak van sport. Ik heb een adviseur in handen genomen en samen hebben we de juiste mensen op de juiste plek geplaatst, waar zij werk uitvoeren dat ze zelf ook het leukste vinden om te doen. We hebben vier fulltime medewerkers in de werkplaats, een baliemedewerkster die de planningen verzorgt en die klanten ontvangt, door haar is alles geordend en weten wij precies wanneer iemand langskomt of iets af moet zijn. Daarnaast hebben we nog één verkoper en een aantal parttimers.” “We hebben een hecht en grotendeels jong team. Iedereen werkt vanuit zijn eigen kracht en enthousiasme. We ondernemen veel samen en vormen echt één team, dat vinden we belangrijk. Het maakt het werk voor iedereen leuker en zorgt ervoor dat klanten zich meteen welkom en gehoord voelen”, zegt Michel. “Onze klanten waarderen de tijd en aandacht die ze hier krijgen. Bij elke aflevering van een fiets plannen we een half uur extra in, zodat alles goed is afgestemd. Voor ons staat klanttevredenheid centraal en we willen dat iedereen met een goede ervaring de winkel uitloopt zowel voor én vooral ook na de aankoop. Wij zeggen altijd: ‘Help de klant zoals je zelf ook geholpen zou willen worden.’ Liever een tevreden klant die met niets de deur uitgaat, dan een ontevreden klant die wel iets heeft gekocht”, vult Ingrid aan. Michel en Ingrid kijken met plezier naar de toekomst en laten weten nog vol met ideeën te zitten. “We proberen altijd een stapje voor te blijven. Ik denk dat er in de fietsbranche nog genoeg mogelijkheden liggen, en wij zijn nog lang niet klaar”, duidt Michel. “Dit voelt als een uit de hand gelopen hobby, maar wel eentje waar we elke dag weer energie van krijgen”, lacht Ingrid. Meer informatie: Tel. 0412 451523 info@fietsplezierheesch.nl www.fietsplezierheesch.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4