Fietszaken nr6-2024 Online

FIETSZAKEN NR 6 2024 9 NIEUWE SCOTT ADDICT RC: VOLLEDIG GEÏNTEGREERD, LICHTGEWICHT EN VERBETERDE STIJFHEID De nieuwe Addict RC is ontworpen om te voldoen aan de behoeften van hun eigen UCI World Tour-team, Team DSM, en de ambitieuze dagelijkse rijders. De fiets is extreem licht met een carbonstructuur, geïntegreerde kabelgeleiding en aerodynamische functies. effect op de trapefficiëntie en stijfheid van de trapas. Het zadel is ontwikkeld in samenwerking met het wereldberoemde bikefitbedrijf Gebiomized en is ontworpen om de maximaal op maat gemaakte bikefit-oplossing te bieden voor een off-the-peg zadel. De nieuwe Addict maakt gebruik van een racegeometrie die voldoet aan de eisen van zowel Scotts professionele rijders als sportieve klanten die de voorkeur geven aan een agressievere houding en een zeer direct sturende fiets. Om dit mogelijk te maken, hebben ze nauw samengewerkt met hun professionals bij Mitchelton-SCOTT en een van de meest gedecoreerde bikefitters, Radlabor. Meer informatie: www.scott-sports.com Vanaf het begin van het ontwikkelingsproces was het doel om de integratie van kabelgeleiding naar een geheel nieuw niveau te tillen. De Addict RC is voorzien van een volledig geïntegreerde kabelgeleiding voor zowel mechanisch als elektrisch schakelen zonder compromis op het gebied van schakelen, remmen, stuurprestaties of stijfheid van de balhoofdbuis. Dit wordt mogelijk gemaakt door Scotts nieuwe gepatenteerde ontwerp van de excentrische fietsvorken. Een bijkomend kenmerk is dat het nieuwe ontwerp voor kabelgeleiding het voor monteurs gemakkelijk maakt om de fiets te onderhouden. Lichtgewicht en stijfheid De nieuwe Addict RC is 14,5% stijver in vergelijking met de vorige Addict RC. Met een uitgekiende gelaagdheid van ultra-high modulus koolstofvezels langs de 'stijfheidsruggengraat' van de fiets, hebben ze een aanzienlijke boost in de trapasstijfheid bereikt. Om het extreem lichtgewicht van de fiets te bereiken heeft het merk een nieuwe zadelklem ontwikkeld die slechts 12 gram weegt. Hierdoor konden ze nog meer gewicht besparen op de zadelpen. Aerodynamica Naast verbeterde stijfheid en volledig geïntegreerde kabelgeleiding kreeg de nieuwe Addict RC ook meer Aero. Het gepatenteerde vleugelprofielontwerp van SCOTT is toegepast op de hoofdbuizen (onderbuis, balhoofdbuis, zadelbuis, zadelpen, staande achtervork) met als doel de luchtstroom te optimaliseren en de algehele weerstand te verminderen. De verlaagde staande achtervorken verkleinen de opening achter de zitbuis en de staande achtervork, waardoor stagnatie van de lucht en dus weerstand wordt voorkomen. De geïntegreerde kabelgeleiding zorgt niet alleen voor een strakke en premium uitstraling, maar verbetert ook de luchtstroom aan de voorkant. Naleving De nieuwe Addict RC heeft bevestigingen voor de lage staande achtervork, wat leidt tot een soepele rijervaring, zelfs als het ruig wordt. Dit wordt bereikt zonder enig SPORT

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4