Hoordetail nr.1 2018

H o o r d e t a i l n r 1 2 0 1 8 19 S o c i a l m e d i a IN HOORDETAIL VERTELT MELANIE VAN NORDEN VAN EMBROSA ALLE INS AND OUTS OVER SOCIAL MEDIA VOOR DE ZAKELIJKE ONDERNE- MER. WELKE WAARDE HEEFT SOCIAL MEDIA VOOR EEN AUDICIEN EN WAT IS ER ALLEMAAL MOGELIJK? MELANIE GEEFT TIPS & TRICKS! Van de week sprak ik nog een Rotterdamse opticien. “Ik heb een hekel aan Facebook. Ik kijk er zelf niet op en doe er dus ook niets mee voor mijn eigen winkel. En ik red me al jaren zo, zowel zakelijk als privé. Maar dan zeggen mijn kinderen weer: ‘Pap, word wakker. Het is 2018. Je kunt niet meer zonder!’ En dan besef ik opnieuw dat ik aan de slag moet. Maar hoe doe ik dat?” SOCIAL MEDIA (WEER) OPPAKKEN OF NIET? Allereerst; moet je aan de slag met social media? Als je mensen bekend wilt maken met jouw winkel dan wil je ze kunnen bereiken. Je wilt de bood- schap overbrengen dat jij de beste professional voor hoorzorg bent. Je wilt je boodschap dus ergens plaatsen waar veel van jouw (ideale) klanten komen. Daarnaast wil je dat de klanten die in je winkel komen, niet alleen op dat moment aan je denken, maar ook op andere momenten. Jouw boodschap kan overgebracht worden via tevreden klanten die tegen familie en vrienden vertellen over jouw service en vakmanschap. Het kan ook via een huis-aan- huis krantje. En het kan ook via social media. Kortom; alles is mogelijk. Maar is alles even effectief en waar besteed je jouw beperkte marketingbudget aan? 32% VAN 80-PLUSSERS GEBRUIKT FACEBOOK Kijk naar Facebook. Marketingfacts schrijft dat wereldwijd meer dan twee miljard mensen Facebook gebruiken. In Nederland gaat dat om maar liefst 10,4 miljoen mensen. Dit betreft grofweg meer dan 70% van de Nederlandse bevolking die ouder is dan zestien jaar. En nu opgelet: maar liefst 32% van mensen van tachtig jaar of ouder gebruiken Facebook! 44% van de mensen tussen de 65 en 79 jaar. En 55% voor 40 tot 64 jarigen. Je kunt niet ontkennen dat Facebook een goed kanaal is om jouw (potentiële) klanten te bereiken. En de tijd die mensen gemiddeld per dag op Facebook besteden is 40 minuten. Als je YouTube, WhatsApp, Instagram en dergelijke meetelt dan spenderen mensen gemiddeld twee uur en een kwartier per dag op sociale media. Je leest het goed: 2,25 uur per dag! Een groot deel van het leven van mensen speelt zich online af. Jij kan daar ook onderdeel van zijn. WAAROM ZOU JE SOCIAL MEDIA GEBRUIKEN? SOCIAL MEDIA MAAKT JE BEDRIJF MENSELIJK Voordeel voor jou is dat je mensen op social media gratis kunt bereiken. Natuurlijk, je kunt adverteren op Facebook, maar je kunt ook starten met het plaatsen van berichten. Gewoon gratis. Berichten waarin je jouw expertise deelt over gezond gehoor, tips over oorzorg, de producten die je verkoopt en ook laat zien dat jij met je voeten in de lokale klei staat. Je kunt laten zien dat je open bent op de aankomende koopzondag, dat je sponsor bent van de lokale voetbalclub en dat Tineke al veertig jaar bij je werkt. Al jouw klanten kennen Tineke. Social media geeft je een gezicht, het maakt je bedrijf menselijk. En mensen kopen van mensen, niet van bedrijven. Ben je overtuigd dat Facebook voor jou een goed middel is om je klanten te bereiken? Volgende keer lees je meer! Onder andere over hoe Facebook werkt, hoe vaak je kunt posten en wat een zakelijke Facebookpagina is. Wil je graag een ander onderwerp hier besproken hebben? Neem dan contact met ons op! Meer informatie: Embrosa Tel. 085-3038686 www.embrosa.com WAT IS EMBROSA? EMBROSA GELOOFT IN EFFECTIEVE SOCIAL MEDIA MARKE- TING VOOR IEDERE LOKALE ONDERNEMER. OOK IEDERE ZELFSTANDIGE AUDICIEN. ZE HEBBEN DAAROM EEN APP GEBOUWD WAARIN AUDICIENS KANT-EN-KLARE SOCIAL MEDIA BERICHTEN VINDEN DIE ZE MET EEN DRUK OP DE KNOP KUNNEN DELEN NAAR FACEBOOK, INSTAGRAM OF ZELFS HUN NIEUWSBRIEF. DOWNLOAD DE APP GRATIS IN DE APPSTORE OF GOOGLE PLAY.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4