Hoordetail nr1 2019 Online

H o o r d e t a i l n r 1 2 0 1 9 21 EUROPESE INTRODUCTIE VAN STARKY LIVIO AI Jeroen Douw van Starkey introduceerde speciaal voor de Optitrade Marathon het nieuwste toestel van Starkey: Livio AI. Een Europese primeur, want officieel wordt deze pas in maart 2019 geïntroduceerd. Naast de wearables en hearables zijn er nu de zogenaamde healthables. Livio AI geeft inzicht in mentale en fysieke prestaties en inspanningen en heeft een eenvoudige bedieningsmethode waarmee de gebruiker op zijn hoortoestel een programma kan starten. Jeroen Douw liet de aanwezige audiciens kennismaken met de nieuwste gadgets van de Livio AI. PANELDISCUSSIE In een interactieve discussie met een online enquête onder het publiek en de panelleden Erik Lenting, Richard Zoetemelk en Jan de Laat werden onder leiding van Pim Föster diverse stellingen doorgenomen. De prijsstelling van hoortoestellen, de tijd die nodig is voor een juiste aanpassing en de rol van een audicien bij zelflerende toestellen en online aanpassingen werden vanuit verschillende standpunten belicht. “Ik noem het ook wel Audiogie Inside”, legt Olaf uit. “Via deze paneldiscussie ontstond er interactie tussen de audiciens en de specialisten aan tafel. De mensen konden direct reageren op stellingen en zo nodig via de microfoon toelichting geven en vragen stellen. Ik ben erg blij dat we dit hebben kunnen introduceren en dat de heren hieraan deel wilden nemen.” Pim vult aan: “Het is zeker voor herhaling vatbaar. Ik hoop wel dat we in de volgende editie nog wat dieper op de materie in kunnen gaan en wellicht de stellingen iets gewaagder kunnen maken. We moeten kritisch zijn om elkaar scherp te houden. Op die manier hoop ik nóg meer interactie te kunnen bereiken.” BESTE EDITIE OOIT Pim en Olaf kijken tevreden terug op de afgelopen editie van de Audiogie Marathon en zitten nu al vol ideeën voor 2020. “We hebben na afloop veel mensen gesproken en zelf een enquête gehouden om de reacties na deze editie te peilen”, aldus Olaf. “Het is fijn om te zien dat er veel positieve reacties zijn. Ook nemen we alle tips mee voor de Marathon volgend jaar. Natuurlijk volgen we ook alle ontwikkelingen in de branche. Tegen die tijd zal er weer een hoop veranderd zijn. Dat kunnen we dan allemaal bespreken.” Ook Pim geeft aan trots te zijn op de manier waarop Optitrade deze editie heeft weten vorm te geven: “Dit was echt de beste editie ooit. Niet alleen voor de bezoekers, maar ook voor de leveranciers. Het gaf een blik in de toekomst, maar bood ook de gelegenheid om elkaar weer eens bij te praten. De Audiologie Marathon vormde meer dan ooit een belangrijk contactmoment voor de zelfstandige audiciens”, sluit Pim af. Meer informatie: Optitrade Retailgroep Tel. 030-6343132 www.optitrade.nl De paneldiscussie vormt een nieuw element in de Audiologie Marathon

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4