Hoordetail nr1-2022 Online

H o o r d e t a i l n r 1 2 0 2 2 40 A u d i c i e n i n B e e l d – D e H o o r w e r e l d “WIJ STAAN VAAK STIL BIJ HOE BIJZONDER HET IS DAT MENSEN NAAR ONS TOE KOMEN VOOR HOORZORG” HET WAGENINGSE STEL GONNY DEN HARTOG EN BAS ARIESE OPENDE TWEE JAAR GELEDEN HUN EIGEN AUDICIENSZAAK. ALS WAAR HOORZORG-KOPPEL - DE TWEE LEERDEN ELKAAR KENNEN BIJ BETER HOREN - VONDEN ZIJ HET TIJD OM HUN EIGEN VISIE TOT UITING TE GAAN BRENGEN ALS ZELFSTANDIGE AUDICIENS. ONGEVEER TWEE WEKEN VOOR DE EERSTE CORONALOCKDOWN IN 2020 OPENDEN ZIJ DE HOORWERELD. WE SPREKEN MET HEN OVER HUN ERVARINGEN. Gonny vertelt over de beslissing om als zelfstandig audiciens een eigen winkel te openen. “Bij Bas speelde het idee sowieso al langer. En natuurlijk is het ook wel verleidelijk, als je een stel bent en je bent allebei audicien. Dus we riepen wel eens dat we ‘ooit’ voor onszelf wilden beginnen. Maar we hadden kennelijk nog een duwtje in de rug nodig van de vader van Bas die op een gegeven moment vroeg ‘waarom niet nu?’ Toen ging het écht kriebelen en zijn we al gauw concrete plannen gaan maken.” “Toen we de knoop doorhakten, wisten we nog niet wat ons te wachten stond omtrent corona”, gaat Gonny verder. “Na bijna een jaar voorbereiden, zijn we op 28 februari 2020 geopend, en twee weken later zat heel Nederland in lockdown. Achteraf ben ik erg blij dat we het niet wisten, want anders hadden we het misschien niet gedaan. Maar de eerste twee jaar zijn meer dan prima verlopen. We mochten gelukkig open blijven.” HUISELIJKE, WARME UITSTRALING Bas vertelt over de locatie: “Het plannen en voorbereiden heeft bijna een jaar geduurd. Op Bevrijdingsdag 2019 liepen we langs dit pand en zagen we dat het leegstond. We zijn direct gaan navragen of het beschikbaar was. Zo is het balletje gaan rollen en niet veel later kregen we deze ruimte casco opgeleverd.” Gonny vult aan: “We konden er daardoor helemaal ons eigen ding van maken, dat was heel fijn. Daarvoor hebben we een architect in de arm genomen die ons helemaal begreep. De eerste schets was meteen raak. Hij heeft precies de huiselijke, warme, gezellige uitstraling weten te creëren die wij voor ogen hadden. Voor onze klanten moet het voelen alsof ze onze woonkamer binnenlopen, zodat ze zich direct op hun gemak voelen.” TEVREDEN KLANTENKRING Om heel Wageningen ervan op de hoogte te brengen dat er een nieuwe hoorwinkel geopend werd, hebben Gonny en Bas natuurlijk een boel lawaai gemaakt in de buurt. “In de openingsweek hadden we elke dag een bepaalde actie, waardoor we aardig wat aanloop hebben gehad in de winkel. Door te adverteren en te flyeren wisten al best veel mensen van onze opening”, aldus Gonny. Bas vertelt lachend: “We hebben de hele familie opgetrommeld om ‘gezellig een wandeling te maken’. Ze kregen allemaal een route en een stapel flyers mee. Dat was misschien niet helemaal wat zij in gedachten hadden, maar dat hebben we goed gemaakt met broodjes achteraf.” Uiteraard blijkt ook mond-tot-mondreclame enorm waardevol: “Intussen beginnen we ook al te merken dat er heel veel mensen via-via komen. Het is echt leuk om te merken dat klanten zo tevreden zijn over je diensten dat ze je aanraden aan vrienden en kennissen. Er komen overigens zelfs mensen die ons nog kennen van járen geleden! Dat voelt als een groot compliment”, vertelt Gonny gemotiveerd. Bas Ariese en Gonny den Hartog

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4