Hoordetail nr-1 2023 Online

HOORDETAIL NR 1 2023 11 We hopen daarom ook de komende jaren te kunnen groeien in het aantal locaties om aan die vraag te voldoen. Zo openden we onlangs een nieuwe locatie bij Stokvis & Stokvis in Mill. Tegelijkertijd vinden we het belangrijk om onze diensten te blijven verbeteren. Zo hebben we vorig jaar onze website al vernieuwd en beschikken we nu over een digitale audicien om de klant van HoorPartners hulp op afstand aan te kunnen bieden. Ook daarin groeien we als bedrijf.” HOORPARTNERS HEEFT UNIEKE BEDRIJFSCULTUUR, WAARBIJ DE LIJNTJES KORT ZIJN EN WAAR DE MENSEN EEN GROOT HART VOOR AUDIOLOGIE HEBBEN FLEXIBELE EN ZELFSTANDIGE AUDICIENS HoorPartners richt zich met hun shop-in-shopconcept op het samenwerken met optiekwinkels uit het hogere segment, waarbij de audicien in dienst staat van de optiekondernemer, maar er ook veel vrijheid is. “We zijn een partner van de optiekondernemer om hun winkel te voorzien van hoorzorg. Onze audiciens vormen dus een onderdeel van de optiekwinkel en zullen zich dan ook aan moeten passen aan de locatie waar hij of zij op dat moment werkt. Zo kun je bij één van onze collega’s goed zien bij welke winkel hij die dag gewerkt heeft”, vertelt Arthur lachend. “De ene keer is hij netjes gekleed in een pantalon en een keurig overhemd, de andere keer draagt hij een spijkerbroek onder een bloemetjesoverhemd. Die afwisseling maakt het werken voor HoorPartners zo leuk. Wel wordt er van je verwacht dat je een hoge mate van zelfstandigheid hebt. De opticien heeft vaak weinig kaas gegeten van audiologie en vertrouwt volledig op jouw expertise. Jij trekt op audiologisch gebied de kar, uit naam van de optiekwinkel. Maar binnen zijn expertise heeft de audicien de mogelijkheid om als het ware zijn eigen winkel te runnen.” Om het bedrijf nog beter te leren kennen, rijdt Erik door Nederland om de audiciens van HoorPartners te bezoeken. Hij deelt zijn bevindingen: “Ik ga langs de audiciens om te horen hoe ze te werk gaan en waarom ze juist voor deze formule kiezen. Wat ik vooral hoor is dat ze de mate van zelfstandigheid waarderen, maar met stip staat op één dat ze de tijd kunnen nemen voor hun klanten om tot de beste hooroplossing te komen. Ze krijgen de vrijheid om alle opties door te nemen en om rustig alles uit te leggen. Alleen op die manier komen ze tot succesverhalen, die zoveel voldoening geven in het audiciensvak.” NIEUWE IDEEËN CONCRETISEREN Met Erik aan boord wil HoorPartners de komende jaren inzetten op het professionaliseren van hun diensten om uiteindelijk ook in het aantal vestigingen te kunnen groeien. Maar wel op een natuurlijke manier, zonder aan het fundament van HoorPartners te tornen. “Ik ga vanuit mijn kennis en ervaring proberen bij te dragen aan de toekomst van dit mooie bedrijf”, stelt Erik. “Ik heb zelf geen audiologische achtergrond, waardoor ik met een andere bril naar de organisatie kijk. Wat ik zie? Een unieke bedrijfscultuur, waarbij de lijntjes kort zijn en waar de mensen een groot hart voor audiologie hebben. Ik ben er al achter gekomen dat dat een belangrijke reden is voor audiciens om te komen werken bij HoorPartners. Vanuit deze goede basis willen we organisch groeien om zo ook in de toekomst klaar te kunnen blijven staan voor de slechthorende Nederlander.” Arthur knikt instemmend en vult zijn partner aan: “We hebben al veel bereikt met HoorPartners en daar zijn we trots op. Veel mensen kennen HoorPartners, maar hebben vaak niet de gaten hoeveel vestigingen we hebben. Niet op elke gevel staat HoorPartners vermeld, maar we zitten verspreid over maar liefst veertig vestigingen. Ondertussen staan optiekwinkels aan onze deur te rammelen voor audiciens. Stokvis & Stokvis Mill is de nieuwste vestiging waar een audicien van HoorPartners plaatsneemt CREATIEF ONDERNEMEN EN VOORUITDENKEN “Erik noemt het misschien terloops, maar juist het feit dat hij geen audicien is vind ik een belangrijk punt”, gaat Arthur verder. “HoorPartners is opgericht door audiciens. Dat is natuurlijk een prachtige basis, maar het is ook goed om nu iemand in het team te hebben die wat verder van het vak af staat. Erik kan met zijn managementervaring onze horizon verbreden, dat brengt ook weer nieuwe inzichten met zich mee. Die hebben we nodig om scherp te blijven en om in te kunnen springen op de vele uitdagingen in onze markt. We hebben te maken met een aantal lastige factoren, die veel vragen van ons en onze audiciens. Dat vraagt om creatief ondernemerschap en vooruitdenken, maar daarin liggen juist ook weer nieuwe kansen voor ons. Samen met Erik hopen we daarin nieuwe stappen te zetten en HoorPartners naar een hoger niveau te tillen”, besluit Arthur. Meer informatie over HoorPartners op www.hoorpartners.nl.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4