Hoordetail nr-1 2023 Online

HOORDETAIL NR 1 2023 17 HOOREXPERT IN EEN NIEUW JASJE Naast de herstructurering van Hoorexpert, ondergaat het bedrijf ook een kleine metamorfose middels een nieuw logo en een gemoderniseerde huisstijl, die as we speak wordt doorgevoerd in alle communicatiemiddelen. “Het zal niet iedereen opgevallen zijn, maar in het voormalige logo is mijn naam ingekaderd in een blauw vlak”, aldus Per. “Het idee hierachter was om mijn onafhankelijkheid binnen de branche aan te tonen. Inmiddels zijn we zeventien jaar verder en hebben we als organisatie een mooie groei doorgemaakt. Met het oog op de toekomst was het mijn wens om mijn naam niet langer uit te lichten. We doen het immers als team met diverse gespecialiseerde medewerkers, het draait al lang niet meer alleen om mij. Daarnaast wilden we de uitstraling van Hoorexpert in alle uitingsvormen moderniseren en professionaliseren, met een frisse, maar toch herkenbare huisstijl.” Prominent aanwezig in de vernieuwde marketinguitingen is de slogan: ‘Hoorexpert ontzorgt’. Per licht de slagzin toe: “We zien het als onze taak als expert in hoorhulpmiddelen om een begeleidende rol aan te nemen. We ontzorgen de audicien door hen enerzijds de juiste tools aan te bieden om de verschillende oplossingen onder de aandacht te brengen en daarbij zo vroeg mogelijk in het proces het klantcontact over te nemen. Daarna het ontzorgen van de eindgebruiker door hun behoeftes te achterhalen en op basis van die informatie hen te adviseren en te begeleiden in de aankoop en declaratie richting de zorgverzekeraar.” DRIE HANDIGE PORTALS OP DE WEBSITE We vragen aan Per wat er nu concreet gaat veranderen voor de klanten van Hoorexpert. “Eigenlijk niet zo heel veel. Althans, ze kunnen nog steeds dezelfde service van ons verwachten, maar dan allemaal net wat eenvoudiger en efficiënter georganiseerd. Zo zal de website straks overzichtelijker ingedeeld zijn met drie portalen: een consumentenportaal met informatie over onze producten en diensten, een portaal voor alle handige diensten en informatie voor (hoorzorg)professionals en een portaal genaamd ‘Hoorexpert Zakelijk’ met informatie over producten, projecten en diensten die betrekking hebben op inclusie en toegankelijkheid. Bij dit laatste kun je denken aan werkplekaanpassingen en oplossingen voor slechthorenden in publieke ruimtes.” “Naast de vernieuwde website, kunnen audiciens vanaf nu tevens een beroep doen op ons nieuwe marketingmateriaal, speciaal ontwikkeld met zowel de eindgebruiker als de zorgprofessional in gedachten”, verduidelijkt Per. “Externe marketing zal tevens meer op de beleving inspelen in plaats van sec de productspecificaties communiceren. Dit zal de klant meer aanspreken. Verder zullen we dit jaar overgaan op nieuwe software, waarbij zowel de groothandelsfunctie van Hoorexpert, alsook de functie van HearSolutions voor het verwerken en behandelen van zorgverzekeringsaanvragen in samenwerking met de audiciens, nóg efficiënter en professioneler kan worden ingericht.” UITDAGINGEN TROTSEREN DOOR SAMEN TE WERKEN Het mag duidelijk zijn dat Hoorexpert druk bezig is met de toekomst. Het bedrijf zoekt daarbij ook steeds meer de samenwerking in de branche en daarbuiten. “Niet alleen met audiciens, maar ook met zorgverzekeraars, leveranciers, overkoepelende organisaties en collega’s intern. Ik ben van mening dat we alleen met goede samenwerkingen de beste resultaten en dus de beste hoorzorg kunnen leveren aan de consument. Net als iedereen in onze branche worden we geconfronteerd met nieuwe uitdagingen. HOOREXPERT ONTZORGT! De vergrijzing, personeelstekorten, stijgende kosten, marges die onder druk staan, nieuwe technologieën, groter aanbod van merken, marktontwikkelingen, (achterblijvende) regelgeving, etc. Ook hierbij spelen goede samenwerkingen een belangrijke rol. Bijvoorbeeld, op audiologisch vlak, werken we via GAIN samen met alle andere leveranciers over de héle hoorzorgketen. De ontwikkeling van de Hoorkaart is een mooi voorbeeld van hoe we onze krachten kunnen bundelen om onze kennis en expertise beschikbaar te maken voor iedereen. Maak gebruik van elkaars kwaliteiten en kennis om de juiste hoorzorg te kunnen bieden aan en voor mensen met een hoorbeperking; dat is de gedachte waarmee ik Hoorexpert zeventien jaar geleden startte. Ik ben van mening dat we alleen middels deze goede samenwerkingen de beste resultaten en dus de beste service kunnen leveren aan de consument. Wij zullen er in ieder geval keihard aan werken om klaar te zijn voor de toekomst, de best mogelijke hoorzorg te blijven bieden en ons motto waar te blijven maken: Hoorexpert ontzorgt!” Meer informatie: Hoorexpert Tel. +31 (0)345-632393 www.hoorexpert.nl Per Gisolf

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4