Hoordetail nr1-2024 Online

HOORDETAIL NR 1 2024 17 ERVARINGEN UIT DE PRAKTIJK Mensen die te maken krijgen met gehoorverlies ervaren dat als een ingrijpende verandering in hun leven. Gelukkig kan een goede hooroplossing juist een enorm positieve invloed hebben. Audiciens maken dit van dichtbij mee en dit levert mooie verhalen op, die blijven hangen. In samenwerking met stichting HoorProfs plaatst Hoordetail in iedere editie deze rubriek, waarin HoorProfs-audiciens om de beurten hun bijzondere verhaal vertellen, uit eigen ervaring met hun klanten. Die positieve of juist ontroerende ervaringen, die het vak zo mooi maken, leest u hier: de HoorProf vertelt. DE HOORPROF VERTELT: “WE ZIJN MENSEN MENSEN” Ons succes zit in de persoonlijke benadering, het niet alleen zeggen maar ook écht doen. We staan midden in de maatschappij en merken dat onze klanten dat zeer waarderen. Dat gaat veel verder dan het aanmeten van een hoortoestel, het is een kop koffie, een praatje en oprechte betrokkenheid. Het reikt ook veel verder dan onze eigen zaak, ook wanneer we onze klanten op straat of in de supermarkt tegenkomen maken we tijd voor ze. Zo was er ooit eens een lieve oudere dame die graag naar Hart van Nederland keek, maar zich stoorde aan haar man die de televisie steeds zo hard zette. Toen ze ons dat vertelde nodigden we haar uit om met een kop koffie in alle rust in onze meetruimte te komen kijken. Het groeide uit tot een traditie en tegenwoordig zitten we regelmatig samen naar Hart van Nederland te kijken. Een rustmomentje voor haar en voor ons. En meneer? Die heeft nog steeds geen hoortoestellen, want hij vindt dat hij niet slechthorend is. We kennen de meeste van onze klanten al jaren, en dan maak je dus ook de belangrijke dingen in het leven samen mee. De leuke en de minder leuke. Geboortes van kinderen en kleinkinderen, maar bijvoorbeeld ook het overlijden van een partner. We komen op verjaardagen en op begrafenissen, en bieden altijd een luisterend oor en zo nodig een schouder. Die betrokkenheid is echt, het is hoe we het voelen en hoe we ons vak willen uitoefenen. Het is een intrinsiek verantwoordelijkheidsgevoel, de wens om in de bredere zin van het woord te zorgen voor de mensen die bij ons komen. Dat schept vertrouwen, en zorgt er in combinatie met de hoge kwaliteit en professionaliteit die we leveren voor dat onze klanten niet alleen terugkomen, maar ons ook aanraden aan anderen. Zo blijven we groeien. Door die ‘word of mouth’ beperkt onze klantenkring zich al lang niet meer tot alleen Krommenie en omstreken. Voor onze op maat gemaakte gehoorbescherming komen ze zelfs uit het buitenland speciaal naar ons toe gereden, en in de zomer staat de rij tot op de hoek van de straat tijdens onze wekelijkse zwemdopjesinloop. Vooral onder kinderen zijn onze op maat gemaakte zwemdopjes erg populair. Dat is niet zo vreemd, want we bieden de mogelijkheid om ze te pimpen met plaatjes en glitters waardoor ze helemaal gepersonaliseerd kunnen worden. Kinderen vinden het heerlijk om te snuffelen tussen alle mogelijkheden en zien het echt als een cadeautje. En dat is weer een cadeautje voor ons, ook al moeten we na afloop onder de douche om alle glitters uit onze haren te wassen. Naast dat onze klanten onze werkwijze bijzonder op prijs stellen, geeft het ons zelf ook iets heel belangrijks: voldoening. We zijn mensen mensen, zorgzaam, betrokken en behulpzaam in een steeds verhardende wereld. We zijn inmiddels veel meer dan een audicien, en daar zijn we ontzettend trots op. Robert en Sandra van Spil, eigenaren van Horend Goed in Krommenie

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4