HOORDETAIL NR 1 2025 23 mensen zo’n vraag stelt, komen we de dag daarna kijken, pakken het op en zorgen dat het direct wordt opgelost. Ook hier: ons doel is de verwachtingen overtreffen. Als dat gebeurt, dan doen we het goed.” En dat Makker het goed doet, blijkt onder meer uit het feit dat ze relatief weinig moeite hebben om nieuwe mensen te vinden. “Natuurlijk, de arbeidsmarkt is lastig, dat is een feit, maar voor de nieuwe vestiging in Huizen lukte het ons goed om de bezetting rond te krijgen. Mensen horen via onze medewerkers hoe we met hen omgaan en willen graag bij ons werken.” Makker Hoortoestellen is van plan om dé kwaliteitsaudicien van Nederland te worden. En ze timmeren hard aan de weg. In 2023 openden ze twee nieuwe winkels, in 2024 drie en voor 2025 staan er vier nieuwe vestigingen op de rol. Daarmee komt het totaal aan het eind van dit jaar op dertien. De drie broers treden op deze manier in de voetsporen van hun vader, vertelt Guido. “Die heeft tot 1996 voor Schoonenberg gewerkt en is toen voor zichzelf begonnen. Hij bouwde een keten op van 27 winkels en toen hij met pensioen ging, verkocht hij ze allemaal aan zijn oude werkgever.” Ook de drie zonen waren eerst in dienst bij Schoonenberg. In 2016 begonnen ook zij voor zichzelf, met dus de Makker-keten tot gevolg. “De samenwerking tussen mij en mijn broers is heel organisch gegaan. In het begin deden we alle drie het audicienwerk, maar later zijn we ieder naar onze eigen taken gegroeid. En nu hebben we een verdeling waarbij we allemaal het best tot ons recht komen.” De oudste broer Just is operationeel manager. Hij is de kickstarter van elke nieuwe vestiging en zorgt ervoor dat er een echt ‘Makker-sausje’ overheen gaat. De jongste broer Gijs is het aanspreekpunt voor alle collega’s. Bovendien voert hij de halfjaarlijkse ‘Makker-gesprekken’ met de partners die de verschillende vestigingen leiden. Guido, tot slot, is de algemeen directeur. Hij zet zich elke dag in om te zorgen dat zijn bedrijf groeit en dé kwaliteitsaudicien van Nederland wordt. Expansie is een belangrijk thema voor de algemeen directeur. “We willen graag groeien, maar dan wel met behoud van onze specifieke cultuur. Dat is het belangrijkst van alles. Als we niet meer voor onze medewerkers en onze klanten kunnen zorgen zoals wij dat hebben besloten te doen, dan stopt de expansie.” Als we Guido vragen wat hij nou precies verkoopt in zijn winkels is het antwoord duidelijk. “Ons product is het hoortoestel en een bijbehorende beleving.” Want, zegt hij, als je alleen maar hoortoestellen verkoopt duurt het niet lang voordat je wordt ingehaald door online prijsvechters. “We nemen je mee op reis. Vanaf het moment dat je bij ons binnenkomt, tot in de jaren nadat je met een hoortoestel onze deur bent uitgelopen.” Hij vergelijkt het soms met zijn eigen ervaring toen hij een keer online iets kocht bij een winkel die ook service hoog in het vaandel bleek te hebben. “Ik was gewend om veel dingen online te kopen, zonder noemenswaardig serviceniveau. Tot ik een keer een wasmachine kocht en versteld stond van de service. Ze namen mijn oude apparaat mee, sloten de nieuwe aan, maakten alles netjes schoon, en sloten ondertussen ook nog even ongevraagd mijn droger – die helemaal niet van hen kwam – beter aan op de afvoer. Precies dat stapje extra, dat willen wij bij Makker Hoortoestellen ook zetten. Als we dat doen, bereiken we het niveau dat we willen.” Meer informatie: Makker Hoortoestellen www.makker.nl WE WILLEN GRAAG GROEIEN, MAAR DAN WEL MET BEHOUD VAN ONZE SPECIFIEKE CULTUUR. ALS WE NIET MEER VOOR ONZE MEDEWERKERS EN ONZE KLANTEN KUNNEN ZORGEN ZOALS WIJ DAT HEBBEN BESLOTEN TE DOEN, DAN STOPT DE EXPANSIE WE NEMEN JE MEE OP REIS. VANAF HET MOMENT DAT JE BIJ ONS BINNENKOMT, TOT IN DE JAREN NADAT JE MET EEN HOORTOESTEL ONZE DEUR BENT UITGELOPEN
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4