Hoordetail nr1 2025 Online

32 HOORDETAIL NR 1 2025 EVENT Daarnaast besprak hij de rol van externe factoren, zoals de fysieke omgeving, sociale betrokkenheid en persoonlijke drijfveren, in het keuzeproces. Drie kernmotivaties spelen hierin een cruciale rol: efficiëntie – de neiging om voor de snelste en eenvoudigste oplossing te kiezen; waardering – de invloed van de mening van anderen op ons gedrag; en een positief zelfbeeld – de behoefte om keuzes te maken die ons een goed gevoel over onszelf geven. "Door deze psychologische processen beter te begrijpen, kunnen we niet alleen effectiever communiceren met klanten, maar ook bewuster en slimmer onze eigen beslissingen nemen", concludeerde hij. Workshops leveranciers Na afloop van de presentatie van Hein, werd het tijd voor de workshops van verschillende leveranciers. Er waren er maar liefst zes. Alsoka gaf een workshop over Droge gehoorgangreiniging, Phonak besprak de invloed van A.I. in de hoorbranche, GN Hearing & Hoorexpert gaven een workshop over connectiviteit en auracast en Optitrade zelf gaf de workshop “Bereik in 5 stappen jouw ideale klant”. Tijdens deze workshop, gegeven door Pam Verhoofstad, ontdekten audiciens hoe ze niet alleen klanten kunnen aantrekken, maar vooral de juiste klanten. In vijf praktische stappen scherpten ze hun strategie aan en brachten deze direct in de praktijk. Een interactieve opdracht leverde waardevolle inzichten op en hielp hen de eerste stap naar verandering te zetten. Het resultaat? Een scherp klantprofiel, creatieve marketingideeën op basis van data en een strategie die écht bij hen past. Tot slot gaf Starkey een workshop over hoe je innovatie kunt inzetten voor de bijzaken, zodat jij je kunt focussen op de hoofdzaken. Naast de workshops kregen de audiciens voldoende tijd om een rondje over het leveranciersplein te maken, waar ze niet alleen konden netwerken, maar ook meer informatie konden ontvangen. Jos Burgers: Van klanten fans maken De afsluiting van de dag werd verzorgd door Jos Burgers, een gerenommeerd spreker en auteur, die het publiek uitdaagde om klantrelaties vanuit een nieuw perspectief te benaderen. Met humor en praktijkvoorbeelden toonde hij aan hoe bedrijven niet alleen producten of diensten moeten verkopen, maar vooral oplossingen voor echte klantbehoeften. Een metafoor die veel aanwezigen bijbleef, was de vergelijking van "gaten en boren". Jos legde uit: "Wanneer klanten in een bouwmarkt binnenstappen en vragen naar een boor van 8 mm, zijn ze niet

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4