Hoordetail nr1 2025 Online

HOORDETAIL NR 1 2025 45 Zo laagdrempelig mogelijk Uit de verwijzing op basis waarvan patiënten een afspraak maken, blijkt vaak al wat er nodig zal zijn aan onderzoek. “Dit plannen we dan al meteen bij de eerste afspraak voor de patiënt in. Voor bijvoorbeeld een hoortest of een logopedisch onderzoek hoeft de patiënt dan niet extra terug te komen. Deze nauwe samenwerking met diverse specialisten is voor de patiënt een groot voordeel”, vertelt Veronique. De arts merkt nu al, enkele weken na de opening, dat KNO MC ook patiënten trekt van wat verder weg: “De bereikbaarheid is hier gewoon heel erg goed. We zitten vlakbij de snelweg en hebben gratis parkeerplaatsen voor de deur. In combinatie met de nu nog heel korte wachttijden in Asten, maakt dat huisartsen en audiciens laagdrempelig naar KNO MC Asten kunnen verwijzen.” Multidisciplinaire benadering “Wij geloven erg in deze multidisciplinaire benadering”, vertelt Jan Albert. “Dat is fijn naar de patiënt toe en doordat wij zo laagdrempelig met elkaar samenwerken, kunnen wij ons kwalitatief onderscheiden. Onze behandeling is immers zo klantgericht als maar mogelijk is. Onze eerste klant in Asten kwam rechtstreeks van de KNO-arts naar ons toe. Wij hebben geadviseerd en de klant koos voor een hoorapparaat dat een week later werd geleverd en afgesteld kon worden.” Een voorbeeld van een ideale situatie, vindt Veronique: “Zoveel mogelijk de juiste zorg op de juiste plek en voor de patiënt zo efficiënt mogelijk.” 'Oogvoororen' kiest ervoor om alle merken hoortoestellen te voeren en de prijzen van de diverse toestellen, inclusief vergoedingen van de diverse zorgverzekeraars, op hun website te publiceren. “Wij streven ernaar om zo transparant mogelijk te zijn en willen de klant volledige keuzevrijheid geven. Autonomie van de klant vinden wij belangrijk.” Oogvoororen heeft in het zorgcentrum de beschikking over een spreekkamer en twee kamers met audiocabines waarin hoortesten worden uitgevoerd. Verwijzingen Patiënten voor KNO MC komen veelal uit de regio Asten en omgeving. Maar ook mensen die geografisch gezien gemakkelijker naar de vestiging in Waardenburg kunnen gaan, kiezen er soms voor om naar Asten te komen, waar de wachttijd nog kort is. Verwijzers zijn huisartsen, audiciens en consultatiebureauartsen. De klanten voor Oogvoororen komen via twee stromen; enerzijds via het KNO MC en daarnaast via de meer reguliere weg; de website oogvoororen.nl en mond-tot-mondreclame. Het medisch centrum heeft een poliklinische functie. Dat wil zeggen dat er geen opnames plaatsvinden. Veronique maakte als KNO-arts de overstap naar KNO Medisch Centrum en het bevalt haar goed: “Ik vind het een hele fijne setting, omdat het niet kil is, maar juist huiskamerachtig. Dat fijne gevoel zet zich in de spreekkamer door. In de zorg die ik hier lever staat naast de kwaliteit de patiëntvriendelijkheid altijd centraal. Het is hier kleinschalig en op de patiënt gericht en dat vind ik erg fijn werken. Dat geldt overigens voor het hele team, dat daar ook op is geselecteerd.” Meer informatie: www.knomc.nl www.oogvoororen.nl ZOVEEL MOGELIJK DE JUISTE ZORG OP DE JUISTE PLEK EN VOOR DE PATIËNT ZO EFFICIËNT MOGELIJK Veronique van den Heuvel (l) en Jan Albert Wikkerink

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4