Hoordetail nr2 2019 online
H o o r d e t a i l n r 2 2 0 1 9 42 C o l u m n Elk goed huwelijk begint met de intentie om samen een leven op te bouwen. Om een duurzame relatie te onderhouden. En ik trap volledig een open deur in als ik zeg dat het bij een duurzame relatie gaat om geven en nemen. Om samen successen beleven, maar ook tegenslagen. En dat het de kunst is om samen die tegenslagen het hoofd te bieden. Om naar elkaar te luisteren en elkaar aandacht geven. AANDACHT NA DE KOOP Wat minder een open deur is, is dat het met klantrelaties net zo is. Ook die relatie heeft onderhoud nodig, en eindigt niet na het ja-woord op de vraag of de koop rond is. Investeren in de vorm van aandacht, ook nadat de koop rond is, levert iets op en blijft daarom altijd de moeite waard. PERSOONLIJKE AANDACHT Bel bijvoorbeeld de klant na een week eens om te vragen hoe het hoortoestel bevalt, of er misschien nog vragen zijn en of je nog ergens mee van dienst kunt zijn. Het geven van persoonlijke aandacht zorgt namelijk voor een actieve houding van de klant naar jou. Oftewel: de klant keert in de toekomst terug, én vertelt mensen om zich heen over de goede service die hij of zij heeft ervaren. EEN WARM ONTHAAL Oh en wanneer die klant nou terugkomt, zorg dan voor een warm onthaal. Heeft de klant de vorige keer verteld over zijn of haar hond waarmee hij of zij zo graag wandelt, vraag dan naar de trouwe viervoeter. Bang dat je dat niet allemaal kunt onthouden? Maak dan notities in bijvoorbeeld de klantgegevens. Per slot van rekening worden de meeste huwelijksdata ook onthouden omdat ze in de agenda staan… Een goed huwelijk Jack Jobing Trainer Kenneth Smit Graag reageren op deze column? Mailen kan naar j.jobing@kennethsmit.com of ga voor meer informatie naar www.jackjobing.nl JACK JOBING GEEFT AL JAREN VANUIT ZIJN EIGEN BEDRIJF, VERBONDEN AAN KENNETH SMIT, COMMERCIËLE TRAININGEN. IN DE HOORBRANCHE HEEFT HIJ ALS ‘MYSTERY CUSTOMER’ VEEL AUDICIENS BEZOCHT EN VEEL MOOIE DINGEN GEZIEN, MAAR OOK MOGEN ERVAREN HOE HET NOG VEEL BETER KAN. OVER DEZE ERVARINGEN ZAL HIJ IN ELK NUMMER VAN HOORDETAIL EEN COLUMN SCHRIJVEN. TRAINER JACK JOBING GEEFT TIPS AAN ONDERNEMENDE AUDICIENS
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4