Hoordetail nr2-2022 Online

H o o r d e t a i l n r 2 2 0 2 2 9 B e w u s t w o r d i n g s c a m p a g n e “We hebben deze landelijke campagne speciaal gemaakt voor de zelfstandige audiciens, met een geheel eigen karakter. Samen met leveranciers en audiciens hebben we kunnen zorgen voor awareness voor het gehoor én zichtbaarheid voor de lokale audicien. De deelnemende ondernemers hebben zich zowel online als offline kunnen voorstellen aan een nieuwe groep consumenten. En dan is dit nog maar het begin”, verduidelijkt Silvia Boender, Business Development Manager Audiologie bij Optitrade. De kracht van een landelijke campagne zit hem volgens Optitrade in de herkenbaarheid. “Hoe meer zelfstandige audiciens dezelfde krachtige boodschap communiceren, des te meer consumenten zich bewust worden van de kwaliteiten van de zelfstandige audicien. Samen staan we sterker!” HÈ? Optitrade verklaart nog eens de opvallende naam van de campagne. “We herkennen het allemaal. U vertelt een verhaal, een mop, het laatste nieuws, wat onnozels. De reactie van uw gesprekspartner verraadt dat hij niet heeft geluisterd. ‘Hè?’ Dit is de internationale code voor: ‘ik heb het niet gehoord of verstaan.’ Hè? Huh? Que? Onbeleefd wellicht, maar o zo makkelijk om te zeggen en te begrijpen. Het verleidt de spreker om het nogmaals te proberen. Het lijkt onschuldig. Maar vaak herhaald, zit achter dat kleine woordje een vaak onbesproken probleem.” Hè? HEEFT U HET AL GEHOORD? OPTITRADE RETAIL MARKETING GAAT NA HET SUCCES IN MAART EN APRIL DOOR MET DE HÈ-CAMPAGNE. IN SEPTEMBER START DAAROM DE HÈ-CAMPAGNE 2.0. “DEZELFDE HERKENBARE BOODSCHAP, MAAR NU MET TWEE PAKKETTEN DIE NOG BETER AANSLUITEN OP UW DOELGROEP, ÉN EEN LOOPTIJD IN EEN RUSTIGERE PERIODE VOOR HET EINDEJAAR”, ALDUS OPTITRADE. De campagne heeft als doel meer bewustwording creëren en het belang van een hoortest aan te kaarten bij nieuwe klanten. “Bestaande klanten helpen we herinneren dat u altijd voor ze klaarstaat voor de beste hoorzorg”, aldus Optitrade. “Dankzij de samenwerking en sponsoring van leveranciers en Optitrade hebben we twee betaalbare en effectieve pakketten samen kunnen stellen. Bovendien is de campagne inzetbaar via meerdere kanalen (print, online en in de winkel) en op bepaalde punten te personaliseren. HOE ZAG DE HÈ-CAMPAGNE ER BIJ ANDERE ONDERNEMERS UIT? De campagne was eerder al zichtbaar in 25 regio’s in Nederland. Er werden meer dan 25.000 folders rondgestuurd, ook werd er digitaal opvolging aan gegeven. Het resultaat: bijna 100.000 consumenten werden bereikt door de lokale, zelfstandige audicien. Deelnemers konden dankzij de Whize-analyse inzicht krijgen in het bereik, waardoor ondernemers meer informatie kregen over hun verzorgingsgebied en groeipotentie. Bent u net als bovenstaande ondernemers op zoek naar een campagne om beter zichtbaar te worden in uw verzorgingsgebied? Geef u dan op voor de Hè-campagne 2.0. De marketingconsultants van Optitrade leggen graag uit hoe de campagne het beste voor u uitgezet kan worden. Voor meer informatie, ga naar: www.optitrade.nl/gehoorweken of neem contact op met Silvia Boender, via Tel. +31 (0)6-82288482 of s.boender@optitrade.nl .

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4