HOORDETAIL NR 2 2024 26 COVERSTORY Altijd en overal erbij horen, dat is waar Hoorexpert zich voor inzet. Dit streven onderstreepte Per afgelopen voorjaar nog in zijn bijdrage aan de Specsavers Clinical Conference, dat dit jaar het centrale thema ‘Inclusiviteit en gehoorverlies’ had. Aldaar stipte hij aan hoe belangrijk het is om verschillende hooroplossingen in te zetten om niet geïsoleerd te raken en een actief leven te leiden. “We zijn gewend om individuele hooroplossingen te leveren, zoals een hoortoestel, maar er is veel meer mogelijk. Uit het Eurotrak onderzoek blijkt dat zo’n 50 procent van de slechthorenden geen weet heeft van aanvullende hooroplossingen naast het hoortoestel. We moeten dat meer onder de aandacht brengen en een verschuiving maken van individuele hooroplossingen naar maatschappelijk verantwoorde hoorzorg.” Samenwerken met de audicien essentieel Hoorexpert biedt een legio aan hoorhulpmiddelen voor uiteenlopende situaties. Denk aan wek- en waarschuwingssystemen, telefonieoplossingen, tv-streamers, solo-apparatuur, “VAN INDIVIDUELE HOOROPLOSSINGEN NAAR MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORDE HOORZORG” Inclusiviteit en toegankelijkheid zijn belangrijke drijfveren voor Hoorexpert om zich elke dag weer in te zetten voor mensen die een hooroplossing behoeven zodat zij optimaal kunnen functioneren in de maatschappij. Het Leerdamse bedrijf, onder leiding van Per Gisolf, gaat de samenwerking aan binnen én buiten de audiologiebranche om zoveel mogelijk mensen te informeren over veranderend gehoor en de toepassing van verschillende hoorhulpmiddelen. Hoorexpert toont daarbij maatschappelijke verantwoordelijkheid door actief deel te nemen aan conferenties en initiatieven die een inclusievere samenleving nastreven. “Of men nou optimaal wil genieten van een welverdiende vakantie, zich veilig wil vervoeren of volwaardig mee wil draaien op het werk”, zo stelt Hoorexpert. hoofdtelefoons en diverse broadcastsystemen voor grote groepen. Om uit de vele toepassingen tot de juiste oplossing(en) te komen, zoekt Hoorexpert actief de samenwerking op met de audicien. “De audicien kent de klant tenslotte het beste maar heeft niet altijd alle tijd en kennis om over alle mogelijke hooroplossingen te informeren. Daarom is een goede samenwerking de sleutel tot maatschappelijk verantwoorde hoorzorg”, aldus Per in zijn presentatie tijdens de Clinical Conference. Hoorexpert zet zich in voor een inclusievere samenleving, waar ook slechthorenden volwaardig mee kunnen draaien in de maatschappij en dus ook op het werk ▲ Per Gisolf, algemeen directeur bij Hoorexpert
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4