Hoordetail nr 3 2018 online

H o o r d e t a i l n r 3 2 0 1 8 14 C o v e r s t o r y Unitron’s FLEX™ ecosysteem: EEN NIEUWE BENADERING VAN HOORZORG Tot zover een beknopte omschrijving van de nieuwe klant. Wat heeft de audicien deze klant te bieden en hoe kan Unitron daar de audicien en Alex mee helpen? De hoortoestelfabrikant heeft voor deze type klant het FLEX™ ecosysteem ontwikkeld, een nieuwe manier van denken in de hoorzorg. Om te beginnen door te realiseren dat nu en in de toekomst een ander type persoon bij een audicien zal binnenlopen. Deze goed geïnformeerde consumenten in de gezondheidszorg hebben heel andere verwachtingen dan traditionele cliënten. Ze willen betrokken zijn bij het besluitvormingsproces en zoeken naar oplossingen die naadloos aansluiten op hun leven en de digitale wereld. Bovendien willen ze dat de hele ervaring comfortabel, eenvoudig en efficiënt aanvoelt. Deze wetenschap is in feite wat de basis vormt voor de ontwikkeling van het FLEX™ ecosysteem van Unitron, dat zowel de audicien als de cliënt de tools in handen geeft om beste ervaring met een hoortoestel te creëren. Het FLEX™ ecosysteem is namelijk een dienst van Unitron bestaande uit vier aspecten: Cliënt Beoordelingen, Log It All, FLEX:TRIAL en FLEX:UPGRADE. DE HUIDIGE KLANT ANNO 2018 IS VERANDERD EN LIJKT NIET MEER OP DE TRADITIONELE KLANT DIE ZICH VOORAL OVERGAF AAN DE AUDICIEN. LATEN WE VOOR HET GEMAK DEZE NIEUWE KLANT “ALEX” NOEMEN. ALEX IS EEN MAN VAN 57 EN HEEFT EEN HEEL ACTIEF LEVEN NAAST ZIJN WERK. ALEX IS VEEL ONDERWEG EN MAAKT DAAROM VEEL GEBRUIK VAN ZIJN SMARTPHONE EN TABLET OM ZIJN WERK TE KUNNEN DOEN OF MET HET THUISFRONT TE BELLEN EN TE SKYPEN. ALEX ZIET DE VOORDELEN VAN ZIJN SMARTPHONE EN IS ABSOLUUT GEEN DIGIBEET. ALEX HEEFT NA WAT AARZELEN UITEINDELIJK DE STAP GEZET OM NAAR DE AUDICIEN TE GAAN OMDAT TIJDENS VERGADERINGEN HIJ TOCH AF EN TOE ZIJN COLLEGA’S NIET MEER KONVERSTAAN. ALEX HEEFT AL HEEL WAT VOORWERK VERRICHT EN DAAROM AL BEHOORLIJK WAT KENNIS VERGAARD OVER WAT ER OP HOORTOESTELLENGEBIED TE KOOP IS. HET LIEFST WIL ALEX EEN ZO ONOPVALLEND MOGELIJK TOESTEL, WELLICHT IN DE KLEUR VAN DE VEREN VAN ZIJN MODIEUZE BRIL. ALEX WIL BETROKKEN ZIJN BIJ ZIJN AANPASSING EN WIL GRAAG DISCREET OP ZIJN SMARTPHONE ZIJN HOORTOESTELLEN KUNNEN BEDIENEN. CLIËNT BEOORDELINGEN De functie Cliënt Beoordelingen is een onderdeel van het FLEX ™ ecosysteem dat een geheel nieuw inzicht in de ervaringen van hoortoesteldragers biedt. Alex kan middels de ‘Remote Plus app’ op zijn smartphone elke akoestische situatie met zijn nieuwe hoortoestellen, die hij op proef heeft gekregen, beoordelen met een zogenaamde “smiley” of een “frowny”. Eventueel kan Alex de situatie nog wat toelichten met tekst. Behalve de beoordelingen van Alex zal het systeem ook registreren welke van de zeven geluidsomgevingen is gedetecteerd en in welk programma de hoortoestellen staan. Zodra Alex op ‘verzend’ drukt, zal het voor de aangesloten audicien zichtbaar zijn. De verzamelde resultaten hebben er inmiddels voor gezorgd en bewezen dat de cliënt hier nog beter mee is geholpen. Met de toenemende beschikbaarheid van verzamelde data is Unitron in staat om deze belangrijke informatie nog beter te analyseren. Naast intensieve testen in testruimtes en met -personen (field trials) is de functie Cliënt Beoordelingen nu een extra middel om nog beter de behoeftes van de slechthorende in kaart te brengen.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4