Hoordetail Nr3 Online

H o o r d e t a i l n r 3 2 0 1 9 42 C o l u m n Maar u weet ook, dat de wereld iets complexer is dan alleen maar kunnen horen of niet (zo goed) kunnen horen. Het aantal oplossingen is legio en klanten laten zich door verschillende aankoopargumenten leiden. Er zijn zoveel oplossingen om iets aan een hoorprobleem te doen, dat het geen wonder is dat uw klant door de bomen het bos nog nauwelijks ziet. Het is aan u de kunst om voor uw klant in dat oerwoud de ultieme oplossing te vinden. LEVENSSTIJL Uw inlevingsvermogen kan hierbij een heel goed hulpmiddel zijn. De grootste factor die bepaalt welk toestel bij iemand past, is namelijk zijn of haar levensstijl. Werkt uw klant (nog), gaat hij of zij vaak naar een restaurant of concert? Houdt hij of zij van boswandelingen of van shoppen in de stad? Stel daar gerust vragen over, om uw klant beter te leren kennen. NIET DAT, MAAR WAT EN WAAROM Die ultieme oplossing schuilt niet in dát iemand goed wil kunnen horen. Anders zouden ze u niet opzoeken. Maar waaróm wil iemand graag goed kunnen horen? Wanneer stuit uw klant op problemen? Waarom wil iemand deelnemen aan een gesprek, naar muziek luisteren of de wind door de bomen horen ruisen? EEN GOED GESPREK IN EEN RESTAURANT U zult snel merken dat het hier niet draait om ‘technische’ argumenten als prijs en formaat. Die zijn zeker ook belangrijk, maar spelen een bijrol naast de wens om weer goed te kunnen horen. Om bijvoorbeeld weer deel te kunnen nemen aan vergaderingen, een gesprek te kunnen volgen in een restaurant en om weer ten volle van muziek te kunnen genieten. DE JUISTE BOOM Wanneer u weet wat voor uw klant de ultieme reden is om goed te kunnen horen, is het vinden van de eveneens ultieme oplossing voor u als professional een stuk overzichtelijker. U weet immers precies welke boom waar staat in het bos. Het enige dat u hoeft te doen, is de juiste vragen stellen en u goed inleven in de klant. Door de bomen het bos niet horen Jack Jobing Trainer Kenneth Smit Graag reageren op deze column? Mailen kan naar j.jobing@kennethsmit.com of ga voor meer informatie naar www.jackjobing.nl HET LIJDT GEEN TWIJFEL DAT U, GEZIEN UW PROFESSIE, ZICH BEWUST BENT VAN DE DEUGD VAN GOED KUNNEN HOREN. WANT GOED KUNNEN HOREN ZORGT ERVOOR DAT U KUNT DEELNEMEN AAN GESPREKKEN, VAN MUZIEK KUNT GENIETEN, DE WIND HOORT RUISEN DOOR DE BOMEN… IK KAN ME DAN OOK VOORSTELLEN DAT U ZICH GOED KUNT INLEVEN IN UW KLANT. EN DAT HELPT BIJ HET BEOEFENEN VAN UW BEROEP. TRAINER JACK JOBING GEEFT TIPS AAN ONDERNEMENDE AUDICIENS

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4